TR EN

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS370 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı görsel tasarıma ait teorik ve pratik bilgileri öğrencilere aktarmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini ait renk, vurgu,odak noktası, algılama ölçütleri gibi görsel tasarıma ait uygulama yöntemleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel algı gestalt tekniklerini tanır ve gördüğü bir görseli bu perspektiften yorumlar.
Resimde denge,odak noktası, ritm gibi görsel tasarıma ait temel uygulamaları ayırt eder ve bu bağlamda bir resmi analiz eder.
Oran, orantı/Altın Oran ve kompozisyon kurallarını açıklar ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve görsel iletişim ve tasarım hakkında bilgi Anlatım / Soru-cevap
2 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Tasarımın temel öğeleri / Çizgi, şekil, doku, renk, ton değeri hakkında genel bilgilendirme Anlatım / Soru-cevap
3 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda çizgi kavramı-kullanımı / Doğada, soyut ve sembolik anlamlarıyla çizgi Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
4 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda şekil kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
5 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda doku kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
6 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda ton/ton değeri kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
7 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda renk / Renk kodları RGB ve CMYK / Vektörel ve Bitmap görüntü işleme Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme İki boyutlu tasarım / Denge, Görsel ağırlık, Simetri, Asimetri, Radial Denge, Bütünlük kavramları Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
10 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda ritim, tekrar, vurgu, odak noktası ve hareket Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
11 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Oran - Orantı / Altın oran / Kompozisyon kuralları Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
12 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Algılama ölçütleri, çağrışım oluşturma Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
13 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Görsel algı ve Gestalt teknikleri Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
14 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Uygulama / Değerlendirme
15 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Uygulama / Değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öztuna, Y.; (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım; Yorum Sanat ve Yay.
Uçar, T.F; (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım; İnkılap Yay.
Çellek, T.; Sağocak, M.; (2014). Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık; Grafik Tasarım Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
2
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
3
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
4
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
5
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
2
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
2
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
3
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
3
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0