TR EN

TELEVİZYONDA TÜRLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS475 TELEVİZYONDA TÜRLER 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, televizyon program türleri ile türlere özgü özellikleri aktarmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini, tür kavramı, televizyondaki program türleri ve program türlerinin biçimlenmesindeki etkenler ile türlerin yaratımı ve tasarımı konusundaki temel kavramlar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Televizyondaki program türlerini açıklar.
Türlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri tartışır.
Türlerin tasarımındaki temel kavramları ve anlatı yapısını açıklar.
Televizyon türleri arasından özgün bir içerik üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması Tanışma ve Giriş: Tür kavramı. Televizyonda Program Türleri ve Program Türlerinin Biçimlenmesindeki Etkenler Anlatım, Soru Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Programcılığının Temel Kavramları: Sinopsis, Tretman, Senaryo, Storyboard Oluşturma Anlatım, Soru Cevap, Uygulama
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Programlarında Anlatı Yapısı Anlatım, Soru Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyonda Haber Anlatım, Soru Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Dramaları Anlatım, Soru Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Soap Operalar Anlatım, Soru Cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Durum Komedileri Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Talk Show Anlatım, Soru Cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yarışma ve Reality Programları Anlatım, Soru Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Spor Programları, Çocuk programları, Söyleşi Programla Anlatım, Soru Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Müzik, Eğlence ve Aktüalite Programları Anlatım, Soru Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuşak Programları: Kadın Programları, Sağlık Programları, Gençlik Programları Anlatım, Soru Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Melez Türler Anlatım, Soru Cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Program tasarımı: Fikir ve Geliştirme, Program Düzenlemesi, Bütçeleme ve Pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mutlu, Erol, Televizyonu Anlamak, Ankara: Gündoğan Yayınları, 1991.
Budak Leyla, Erdoğan, İlker, Anglo- Amerikan Eğlence Endüstrisinde Televizyon Program Formatları, İstanbul: Kalkedon, 2016.
Aziz, Aysel, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı, Ankara: Turhan Kitapevi, 2006.
Creeber, Glen. (Ed.) The Television Genre Book. Palgrave Macmillan, 2008.
Mittell, Jason. Genre and Television (From Cop Shows to Cartoons in American Culture). Routledge, 2004.
Zettl, Herbert. Television Production Handbook. Wadsworth, 2009.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 4 52
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0