TR EN

SENARYO TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS478 SENARYO TEKNİKLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ders, öğrencinin senaryo yazım tekniklerini temel düzeyde uygulabilmesini ve izlediği filmin senaryosunun dramatik yapılarını çözümleyebilmesini amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini temel öyküleme teknikleri ve senaryo yazım aşamaları ile kısa film senaryo uygulamaları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öyküleme tekniklerini ve senaryo yazım aşamalarını açıklar.
Sinema türlerine göre senaryo yapısınındaki farklılıkları tartışabilir.
İzlediği filmin senaryosunu dramatik ögelere ayırarak analiz eder.
Dramatik anlatım ögelerini kullanarak kısa bir film senaryosu yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması Tanışma ve giriş Konu Anlatım-Soru Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Öyküleme teknikleri Konu Anlatım- Soru Cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Senaryo yazım aşamaları Konu Anlatım-Soru Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Senaryo/ çekim senaryosu Konu Anlatım-Soru Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dramatik anlatım öğeleri Konu Anlatım-Soru Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dramatik yapı elemanları Konu Anlatım-Soru Cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dramatik yapı kurgusu Konu Anlatım-Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 İnternet taraması Kısa film senaryo uygulamaları Konu Anlatım-Uygulama
10 İnternet taraması Kısa film senaryo uygulamaları Konu Anlatım-Uygulama
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve internet taraması Uyarlama yöntemleri ve eser seçimi Konu Anlatım-Uygulama
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve internet taraması Remake yapımlar Konu Anlatım-Soru Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve internet taraması Belgesel film senaryosu Konu Anlatım-Soru Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türlere göre senaryo özellikleri Konu Anlatım-Soru Cevap
15 - Genel değerlendirme Konu Anlatım-Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öktem Başol, Senaryo Kitabı, İthaki Yay. İstanbul
Paul Joseph Gulino, Senaryo Yazımı Sekans Yöntemi, Kalkedın Yay. İstanbul.
Pat Cooper, Ken Dancyger, Kısa Film Yazmak, Çev: Simten Gündeş, Es Yay. İstanbul
Jason Lee, Senaryo Yazımı Psikolojisi Kuram ve Uygulama, Çev: Mirel Benveniste, Hil Yay. İstanbul
Michel Chion, Bir Senaryo Yazmak, Çev: Nedret Tanyolaç Öztokat, Agora Kitaplığı, İstanbul.
John Truby, Senaryo Anatomisi, Çev: Funda Uncu, Dharma Yay. İstanbul
Murat Soydan, Kısa Film Senaryosu Uygulamaları, Agora Kitaplığı, İstanbul
Robert Mc Kee, Story, Plato Film Yay. İstanbul
William İndic, Senaryo yazarları İçin Psikoloji, Çev: Ertan Yılmaz vd. +1 Kitap Yay., İstanbul
F. Akyürek, N. Orhon, Dizi Senaryosu Yazmak, Mediacat Yay. İstanbul
Lucy Scher, Senaryo Okumak, Çev: Canan Kaplan, Kalkedon Yay. İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0