TR EN

FİLM OKUMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS480 FİLM OKUMALARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı , öğrenciye film çözümlemesine ait kuramsal (psikanalitik, göstergebilimsel, yapısalcı, ideolojik vb.)yapıyı aktararak öğrencinin izlediği bir filmi eleştirel boyutta tartışabileceği bir zemin hazırlamaktır.
İçerik: Dersin içeriğini film çözümlemesine ait genel bilgiler ve devamında örnek filmler bağlamında psikanalitik, toplumsal, ideolojik, yapısalcı, göstergebilimsel film çözümlemeleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Film çözümlemesi yöntemlerini açıklar.
İzlediği bir filmi edindiği bilgiler doğrultusunda eleştirel perspektiften inceler.
İzlediği bir filmi göstergebilimsel, psikanalitik, ideolojik,yapısalcı çözümleme yöntemlerine göre yorumlar.
İzlediği filmin film çözümleme yöntemlerinden hangisi ile çözümleneceğini ayırt ederek filme uygun çözümleme yöntemine başvurarak analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması Tanışma ve filmsel çözümlemede izleyici/eleştirmen/çözümlemeci üçlemesinin açıklanması Konu Anlatımı, Soru-Cevap
2 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Kahramanın sonsuz yolculuğu ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
3 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Göstergebilimsel çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
4 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Dramaturjik çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
5 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Freud ve Psikanaliz Kuramı, örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
6 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Psikanalitik Çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
7 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme 'Auteur' Eleştiri ve Hitchcock, örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Türsel Çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
10 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Tarihsel Çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
11 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme İdeolojik Çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
12 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Feminist Çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
13 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Toplumsalcı Çözümleme ve örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
14 Konuyla ilgili seçilmiş bir filmi izleme Şiirsel Sinema nasıl çözümlenir? Örnek film okuması Konu Anlatımı, Film Çözümlemesi, Soru-Cevap
15 - Genel değerlendirme Konu Tekrarı, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Film Dili, Çev: Senem Aytaç, Literatür. İstanbul.
Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam, Metis Yay. İstanbul.
Michael Ryan, Melissa Lenos, Film Çözümlemesine Giriş, Çev: Suat Onat, De ki Yay. Ankara.
Joseph Campbell, Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Çev: Sabri Gürses, İthakİstanbul.i Yay. İstanbul.
Bülent Diken, Carsten Lausten, Filmlerle Sosyoloji, Metis Yay. İstanbul.
Sidney Gottlieb (Der.), Alfred Hitchcock, Çev: Nazlı Pakkan, Agora Kitaplığı. İstanbul.
John Gianvito (Der.), Şiirsel Sinema- Andrey Tarkovski, Çev: Ebru Kılıç, Agora Kitaplığı. İstanbul.
Douglas Kellner, Sinema Savaşları, Çev: Gürol Koca, Metis Yay. İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0