Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI329 | ÇEVRE PSİKOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders sonunda öğrenciler, çevre psikolojisine genel bir giriş yapmış olurlar. Çevre Psikolojisinin ana hatlarını öğrenmekle birlikte çevreci davranış, çevre politikaları ve çevre psikolojisi ekseninde davranış değişimi gibi harekete geçirecek konulara da aşina olurlar. |
İçerik: | Çevre Psikolojisi tarihi, ilgi ve uygulama alanları, Çevre Psikolojisinde tercih edilen araştırma metodları, Çevresel Stres ve çeşitleri, İklim Değişikliği ve Psikologların rolü, Çevre psikolojisi teorisine göre mimari Çevreci davranış ve bunu etkileyen kişisel faktörler gibi konuları içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çevre Psikolojisi temel kavramlarının tanımını yapar. |
İklim değişikliğini, başa çıkma yollarını ve bu konuda çevre psikolojisi ve psikologların rollerini açıklar. |
Çevre Politikalarının dünyadaki örneklerini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Giriş | Tanışma, dersin içeriği, ana kuramlar ve tanımlar | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Çevre Psikolojisi, Tarihi ve Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Çevre Psikolojisinde Araştırma Metodları | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Çevresel Stres ve Etkileri | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Çevresel Stres ve Etkileri | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Doğa, Çevre, Sağlık ve İyi Oluş | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Yer Bağlılığı | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Sürdürülebilirlik ve Psikoloji | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | İklim Değişikliği | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Tasarım, Maimari ve Çevresel Psikoloji | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Çevre Politikaları: Dünyadan Örnekler | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Değerler, Sosyal Normlar, Afektler ve Çavreci Davranışlar | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Çevre Psikolojisi Ekseninde Davranış Değişimi | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme | Finale Hazırlık | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Steg, L., Steg, L., van den Berg, A. E., & De Groot, J. I. (2015). Çevre Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Uçar, G.K., Hasta, D. (Ed.). (2020) Çevre Psikolojisi: İnsan Doğa Etkileşimi ve Çevre Davranışı. Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |