TR EN

FİLM PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI333 FİLM PSİKOLOJİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; insan ilişkileri ve insan psikolojisi ile ilgili çeşitli temaların sembolik ya da doğrudan ele alındığı filmler aracılığıyla psikolojinin temel kavramları ve yaşam arasında ilişki kurabilmelerini sağlamaktır. Bu genel çerçevede dersin diğer bir amacı öğrencilerin bilgi temelli gözlem, analiz ve yorum yapma becerilerini geliştirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; "psikolojik filmler eşliğinde vaka analizleri, durum değerendirmeleri" konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikolojiye giriş konularının temel kavramlarının filmler aracılığıyla dışavurumlarını yorumlar.
Psikolojinin çeşitli uygulama alanlarının dinamik bilgilerinin bağlantısını kurar.
Filmlerdeki karakterleri psikolojik açıdan analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pozitif Psikoloji. Film: Erin Brockovich -
2 Literatür okuma Pozitif Psikoloji Film: Akıl Oyunları / Hayat Güzeldir Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
3 Literatür okuma Yetişkinlik ve Yaşlılık Psikolojisi Film: Aşk / Benjamin Button Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
4 Literatür okuma İnsan ilişkileri (Aile ve Kültür) Film: Persepolis/Umudunu Kaybetme/Hayat Güzeldir/The Shining Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
5 Literatür okuma İnsan ilişkileri (Aile-Çocuk İlişkileri) Film: Çoğunluk/ Kevin Hakkında Herşey/ Where The Wild Things Are/Uçurtmayı Vurmasınlar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
6 Literatür okuma Eğitim Psikolojisi Film: Entre Les Murs/Detachement/Ölü Ozanlar Derneği Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
7 Literatür okuma Sosyal baskı ve ayrımcılık Film: Dogville / Etek Günü Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Sunum Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
10 Literatür okuma Sosyal Psikoloji Film: Experience/ Kaç para kaç /Carlito’nun Yolu /Melankoli /American Psycho/Fahrenayt 451 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
11 Literatür okuma Psikopatoloji, psikoterapi Film: Guguk kuşu Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
12 Literatür okuma Psikopatoloji, psikoterapi Film: Can Dostum /Uyanış / Patch Adams / Benim Adım Sam Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
13 Literatür okuma Adli Psikoloji Film: 12 Öfkeli adam Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
14 Literatür okuma Adli psikoloji (tecavüz, çocuk istismarı, cezaevi vs.) Film: Polis Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
15 Literatür okuma Cinsiyet ayrımcılığı Film: Mine / Çöl Çiçekleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

NİEMİEC, N.M. & WEDDİND, D.(2016). Sinema ve Akıl Sağlığı. Kaknüs Yayınları.
YOUNG, S.D.,(2012). Psychology at the Movies. Wiley Blackwell.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0