Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT307 | ULUSLARARASI TİCARETİN EKO-POLİTİĞİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticari faaliyetlerde eko-politik olguların etkisini anlaması ve ticari hayatta kullanabilme yeterliliği kazanmasını amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin ekonomik ve politik olayların iş ve ticari hayata etkilerini değerlendirebilecek, analiz edebilecek ve pratikte kullanma yeterliliğine sahip olabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Uluslararası ticaret teorileri; Modern dünya ekonomisinin doğuşu ve değişimi; uluslararası ticaret sisteminin yapısı, uluslararası ticari örgütler ve kurumlar, ekonomik bloklar; politika-ekonomi ilişkisi, enerji; çevre; göç; küreselleşme, konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomik olayların sonuçlarından hareketle ülkelerin uluslararası ticaret politikalarını yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2) |
Ekonomik olayların sonuçlarından hareketle ülkelerin uluslararası ticaret politikalarını yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2) |
Uluslararası ticaretin gelişiminde ticari organizasyonların önemini küreselleşme olgusunu kullanarak özetler. (Summarize) (Bloom’s 2) |
Uluslararası ticarette ekonomik faaliyetlerin rolünü merkantalist ve liberal yaklaşımları kullanarak yorumlar.(Interpret)(Bloom’s 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Uluslararası Ticarette Eko-politiğe giriş | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası eko-politiğin Temel Teorik Araçlarını Anlamak | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası ticaret teorileri | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İktisadi düşünceler tarihi ve modern ekonominin doğuşu | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticarette Korumacılık | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Gümrük Politikaları ve Uluslararası Ticaret | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası ticari organizasyonlar ve küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticari Bloklar ve küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Göç, enerji ve uluslararası ticaret | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Döviz kurlarının belirlenmesi ve kur politikaları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticaret gelir dağılımı ve istihdam İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticarette Büyüme ve Refah İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dünya Ekonomisinde Güncel Sorunlar | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Öğrenci Sunumları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Al, A. (Editor) (2017) Uluslararası Politik Ekonomi, Ankara: Savaş Yayın Evi |
Ünsal, E.M. (2005) Uluslararası İktisat: Teori, Politika ve Açık Ekonomi Makro İktisadı, Ankara: İmaj Yayınevi |
Kolektif (2017) Uluslararası Politik Ekonomi:1, Savaş Yayınevi |
Marrewijk, C. V. (2002) International Trade and the World Economy, Oxford University Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
||||||
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
||||||
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
||||||
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
||||||
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
||||||
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
||||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
||||||
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
||||||
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |