Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT408 | MALİYET YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilerin maliyet yönetim sürecini anlaması ve iş yaşamında maliyet yönetimi yapabilme yeterliliği kazanması ve bir işletmede maliyet yönetimin nasıl yapıldığını açıklayabilecek düzeyde bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, Maliyet Yönetimi, Maliyet Davranışları ve Tahmin Yöntemleri, Maliyet - Hacim - Kâr Analizi, Maliyet Yönetim Aracı Olarak Bütçeler, Maliyetlerin Kontrolü ve Standart Maliyetler Yoluyla Sapma Analizi, Yatırım Merkezlerinin Başarısını Ölçme ve Transfer Fiyatlaması, Karar Alma Sürecinde Geçerli Maliyetlerin Kullanılması ve Fiyatlama Kararları, Stratejik Maliyet Yönetimi konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Maliyet davranışını ve maliyetleri sınıflandırır, (Classify) (Bloom’s 4) |
Maliyet tahmin yöntemlerini açıklar, (Explain) (Bloom’s 2) |
Maliyet Hacim Kâr seviyesini analiz eder, (Analyze)(Bloom’s 4) |
Bütçe hazırlama sürecini ve bütçeleri açıklar. (Explain) (Bloom’s 2) |
Maliyet kontrolü, standart maliyetleri ve sapmaları hesaplar, (Calculate) Bloom’s 3) |
Başarı ölçme ve transfer fiyatlaması yöntemlerini kullanır, (Use) (Bloom’s 3) |
Maliyetleri fiyatlama kararlarında kullanır,(Use) (Bloom’s 3) |
Stratejik maliyet yönetimini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2). |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Maliyet Yönetimine Giriş | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Maliyet Davranışları ve Tahmin Yöntemleri | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Maliyet - Hacim - Kâr Analizi | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Maliyet - Hacim - Kâr Analizi | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Maliyet Yönetimi Aracı Olarak Bütçeler | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Maliyet Yönetimi Aracı Olarak Bütçeler | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Maliyetlerin Kontrolü ve Standart Maliyetler Yoluyla | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Sapma Analizi | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Yatırım Merkezlerinin Başarısını Ölçme ve Transfer Fiyatlaması | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Yatırım Merkezlerinin Başarısını Ölçme ve Transfer Fiyatlaması | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Karar Alma Sürecinde Geçerli Maliyetlerin Kullanılması ve Fiyatlama Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Karar Alma Sürecinde Geçerli Maliyetlerin Kullanılması ve Fiyatlama Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Stratejik Maliyet Yönetimi | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Stratejik Maliyet Yönetimi | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çaldağ, Y. (2015), Maliyet Yönetim Muhasebesi Uygulamaları, Ankara: Gazi Kitabevi |
Basık, F.O., Rekabet Stratejisinde Maliyet Yönetimi, Türkmen Kitabevi |
Wouters, M., Hilton, M.W., Selto, F. (2012), Cost Management: Strategies for Business Decisions, McGraw Hill Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |