Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF431 | ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, uluslararası finansmanla ilgili teknik ve analizleri kullanma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Uluslararası finansman ve süreçleri, döviz piyasası, döviz kuru sistemleri, döviz kuru riskinin yönetimi, çokuluslu işletmelerin uluslararası para ve sermaye piyasalarından fon sağlamaları, çokuluslu işletmelerin uluslararası tahvil ve hisse senedi piyasalarından fon sağlamaları, dış ticaretin finansmanı, doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve yabancı yatırım projelerinin değerlendirilmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çokuluslu işletmelerin yapısını açıklar.(explain) |
Finansal piyasaların uluslararası boyutlarını araştırır.(estimate) |
Döviz piyasası, döviz kurları, kur değişmeleri ve uluslararası parite koşullarını yorumlar.(interpret) |
Uluslararası para, tahvil ve hisse senedi piyasalarını analiz eder.(analyze) |
Dış ticaret finansmanla ilgili problemleri çözer.(solve) |
Doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve yabancı yatırım projelerini değerlendirir.(interpret) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Temel Kavramlar ve Uluslararası Finansmana Giriş | Anlatım, Soru Cevap, |
2 | Kitap Okuma | Döviz piyasaları, işleyişi ve temel parite koşulları | Anlatım, Soru Cevap, |
3 | Kitap Okuma | Döviz Kur tahminleri: Temel Analiz ve problem çözme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Döviz Kur tahminleri: Teknik Analiz ve uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Uluslararası para piyasası, uluslararası para piyasasında borçlanma ve yatırım araçları, problem çözme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Uluslararası sermaye piyasası, uluslararası sermaye piyasasında hisse senedi ihracı, tahvil ihracı, karar verme süreçlerinde bu araçları kullanma ve problem çözme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Euro Piyasaları ve araçları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Ödemeler bilançosu, dış ticaretin finansmanına giriş | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Kitap Okuma | Dış ticaretin finansmanında finansman imkanları ve problem çözme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Dış ticaretin finansmanında uzun vadeli finansman imkanları ve problem çözme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Firma stratejileri ve Direkt yabancı sermaye yatırımları, yatırım projelerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Yatırım projelerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Yatırım projelerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Yatırım projelerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yardımcı Kaynak: Jeff Madura, Uluslararası Finansal Yönetim-I, 10. Baskı, Nobel Yayınevi, |
Yardımcı Kaynak: Jeff Madura, Uluslararası Finansal Yönetim-II, 10. Baskı, Nobel Yayınevi |
Dergi: Maliye finans Yazıları |
Ana Kaynak: Geert Bekaert, Robert Hodrıck, İnternational Financıal Management, 2. Baskı, 2014 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |