TR EN

ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF431 ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye, uluslararası finansmanla ilgili teknik ve analizleri kullanma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Uluslararası finansman ve süreçleri, döviz piyasası, döviz kuru sistemleri, döviz kuru riskinin yönetimi, çokuluslu işletmelerin uluslararası para ve sermaye piyasalarından fon sağlamaları, çokuluslu işletmelerin uluslararası tahvil ve hisse senedi piyasalarından fon sağlamaları, dış ticaretin finansmanı, doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve yabancı yatırım projelerinin değerlendirilmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çokuluslu işletmelerin yapısını açıklar.(explain)
Finansal piyasaların uluslararası boyutlarını araştırır.(estimate)
Döviz piyasası, döviz kurları, kur değişmeleri ve uluslararası parite koşullarını yorumlar.(interpret)
Uluslararası para, tahvil ve hisse senedi piyasalarını analiz eder.(analyze)
Dış ticaret finansmanla ilgili problemleri çözer.(solve)
Doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve yabancı yatırım projelerini değerlendirir.(interpret)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Temel Kavramlar ve Uluslararası Finansmana Giriş Anlatım, Soru Cevap,
2 Kitap Okuma Döviz piyasaları, işleyişi ve temel parite koşulları Anlatım, Soru Cevap,
3 Kitap Okuma Döviz Kur tahminleri: Temel Analiz ve problem çözme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Kitap Okuma Döviz Kur tahminleri: Teknik Analiz ve uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Kitap Okuma Uluslararası para piyasası, uluslararası para piyasasında borçlanma ve yatırım araçları, problem çözme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Kitap Okuma Uluslararası sermaye piyasası, uluslararası sermaye piyasasında hisse senedi ihracı, tahvil ihracı, karar verme süreçlerinde bu araçları kullanma ve problem çözme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Kitap Okuma Euro Piyasaları ve araçları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Ödemeler bilançosu, dış ticaretin finansmanına giriş Anlatım, Soru Cevap
10 Kitap Okuma Dış ticaretin finansmanında finansman imkanları ve problem çözme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
11 Kitap Okuma Dış ticaretin finansmanında uzun vadeli finansman imkanları ve problem çözme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
12 Kitap Okuma Firma stratejileri ve Direkt yabancı sermaye yatırımları, yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
13 Kitap Okuma Yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
14 Kitap Okuma Yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
15 Kitap Okuma Yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yardımcı Kaynak: Jeff Madura, Uluslararası Finansal Yönetim-I, 10. Baskı, Nobel Yayınevi,
Yardımcı Kaynak: Jeff Madura, Uluslararası Finansal Yönetim-II, 10. Baskı, Nobel Yayınevi
Dergi: Maliye finans Yazıları
Ana Kaynak: Geert Bekaert, Robert Hodrıck, İnternational Financıal Management, 2. Baskı, 2014

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0