TR EN

FİNANSAL KURUMLAR VE PİYASALAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF433 FİNANSAL KURUMLAR VE PİYASALAR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye, finansal analizlerde kullanacakları finansal kurumlar, piyasalar ve finansal araçlarla ilgili temel ilke ve kavramlar hakkında teorik ve güncel uygulamalara yönelik bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır.
İçerik: Finansal kurumlar ve aracılar, finansal piyasalar, finansal araçlar ile; Finansal sistem ve piyasalardaki güncel gelişmeler gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Finansal kurumlar ve piyasaların temel ilke ve kavramlarını açıklar.(explain) (2)
Ekonomik sistem içindeki finansal piyasaların yapısını ve temel örgütlenme biçimlerini açıklar.(explain) (2)
Finansal sistemin unsurlarını ve işlevlerini sınıflandırır.(classify) (4)
Finansal piyasalar ve kurumların araçlarını yorumlar.(interpret) (4)
Finansal piyasalarda yaşanan son gelişmeleri yorumlar.(interpret) (4)
Finansal krizleri açıklar.(explain) (2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Finansal Kurumlar ve Piyasalara Giriş Anlatım, Soru Cevap,
2 Kitap Okuma Finansal Sistem; Birincil ve İkincil Piyasalar Anlatım, Soru Cevap,
3 Kitap Okuma Para Piyasaları, Organize ve Tezgahüstü Piyasalar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Kitap Okuma Türev Piyasalar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Kitap Okuma Sermaye Piyasaları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Kitap Okuma Hisse Senedi Piyasası Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Kitap Okuma Tahvil Piyasası Anlatım, Soru Cevap, İnceleme
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Kolektif yatırım kuruluşları: Yatırım Fonları ve Ortaklıkları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Kitap Okuma Vadeli İşlem Türleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
11 Kitap Okuma Bankalar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
12 Kitap Okuma Uluslararası Finansal Sistem Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
13 Kitap Okuma Başlıca Uluslararası Finans Merkezleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
14 Kitap Okuma Finansal Piyasaların Küreselleşmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
15 Kitap Okuma Finansal Kriz, Finansal Sistem ve Piyasalardaki Güncel Gelişmeler Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Parasız, İ.(2007). Finansal Kurumlar ve Piyasalar. Ezgi Kitabevi Yayınları.
Finansal Piyasalar (Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu), www.spl.com.tr SPK Lisanslama Eğitim Dökümanları
Sounders, A.– MarciaMillon, C.(2007). Financial Markets and Institutions, McGraw-HillCo. NewYork
Dergi : Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (Marmara Üniv.), Sermaye Piyasası Kurulu Raporları ve Yayınları (www.spk.gov.tr)
6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu, SPK tebliğleri ve yönetmelikleri

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0