Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF433 | FİNANSAL KURUMLAR VE PİYASALAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, finansal analizlerde kullanacakları finansal kurumlar, piyasalar ve finansal araçlarla ilgili temel ilke ve kavramlar hakkında teorik ve güncel uygulamalara yönelik bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır. |
İçerik: | Finansal kurumlar ve aracılar, finansal piyasalar, finansal araçlar ile; Finansal sistem ve piyasalardaki güncel gelişmeler gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Finansal kurumlar ve piyasaların temel ilke ve kavramlarını açıklar.(explain) (2) |
Ekonomik sistem içindeki finansal piyasaların yapısını ve temel örgütlenme biçimlerini açıklar.(explain) (2) |
Finansal sistemin unsurlarını ve işlevlerini sınıflandırır.(classify) (4) |
Finansal piyasalar ve kurumların araçlarını yorumlar.(interpret) (4) |
Finansal piyasalarda yaşanan son gelişmeleri yorumlar.(interpret) (4) |
Finansal krizleri açıklar.(explain) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Finansal Kurumlar ve Piyasalara Giriş | Anlatım, Soru Cevap, |
2 | Kitap Okuma | Finansal Sistem; Birincil ve İkincil Piyasalar | Anlatım, Soru Cevap, |
3 | Kitap Okuma | Para Piyasaları, Organize ve Tezgahüstü Piyasalar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Türev Piyasalar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Sermaye Piyasaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Hisse Senedi Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Tahvil Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Kolektif yatırım kuruluşları: Yatırım Fonları ve Ortaklıkları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Vadeli İşlem Türleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Bankalar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Uluslararası Finansal Sistem | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Başlıca Uluslararası Finans Merkezleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Finansal Piyasaların Küreselleşmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Finansal Kriz, Finansal Sistem ve Piyasalardaki Güncel Gelişmeler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Parasız, İ.(2007). Finansal Kurumlar ve Piyasalar. Ezgi Kitabevi Yayınları. |
Finansal Piyasalar (Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu), www.spl.com.tr SPK Lisanslama Eğitim Dökümanları |
Sounders, A.– MarciaMillon, C.(2007). Financial Markets and Institutions, McGraw-HillCo. NewYork |
Dergi : Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (Marmara Üniv.), Sermaye Piyasası Kurulu Raporları ve Yayınları (www.spk.gov.tr) |
6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu, SPK tebliğleri ve yönetmelikleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |