Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT317 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA SUNUM BECERİLERİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında bir sunumla veya projeyle iletilmek istenilen mesajın hedef kitleye etkin ve etkili olarak verilmesi için, öğrencilerin sunum teknik ve becerilerinin geliştirilmesi ve bu becerileri uygulamaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Ders; sunum hazırlık aşamalarının listelenmesi, içerik hazırlanmasının öneminin belirtilmesi, içerik biçimlerinin listelenmesi, etkili sunum tekniklerinin açıklanması, PowerPoint sunu programı kullanımının öğretilmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sunum için gerekli öğelerden en az 3’ünü tanımlama |
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerinin etki farklarını karşılaştırma |
Dinleyicilerden sunum sonrası sorular alarak dinleyicilerin ne anladığıyla ilgili çıkarım yapma |
Farklı konularda doğru sunum teknikleriyle etkin ve etkili sunumlar hazırlama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Etkili sunum tekniklerine giriş |
Anlatım
Soru-cevap |
2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Halkla ilişkilerde sunum becerisinin önemi |
Anlatım
Soru-cevap |
3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklamcılıkta sunum becerisinin önemi |
Anlatım
Soru-cevap |
4 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Powerpoint sunu dosyası hazırlama teknikleri |
Anlatım
Soru-cevap |
5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Etkili sunumda dikkat edilecek hususlar |
Anlatım
Soru-cevap |
6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, literatür taraması yapma ve makale özeti çıkarma |
Rahat sunum yapabilme için teknikler |
Anlatım
Soru-cevap |
7 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Sunumda beden dili kullanımı |
Anlatım
Soru-cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Sunum hazırlama |
- |
10 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Sunumda davranış modelleri çalışmaları |
Anlatım
Soru-cevap |
11 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Halkla ilişkilerde güzel konuşma teknikleri |
Anlatım
Soru-cevap |
12 |
Literatür taraması
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Etkili iletişim becerilerinin kullanımı |
Anlatım
Soru-cevap |
13 |
Örnek sunum inceleme |
Başarılı sunum örneklerinin incelenmesi |
İnceleme ve yorumlama
Soru cevap |
14 |
- |
Sunum hazırlama |
- |
15 |
Genel tekrar |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Gürüz D. (2000) Etkili Sunum Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık |
Akım F. (2014) Halkla İlişkilerde Etkili konuşma ve Sunum Teknikleri. İstanbul: Derin Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
9 |
2 |
18 |
Ödev |
2 |
5 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|