TR EN

REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT337 REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, çeşitli türde mecralardaki reklamlarda kullanılan strateji ve taktiklerin reklam çözümleme teknikleri ile belirlenmesi ve değerlendirilmesidir.
İçerik: Ders; farklı ortamlarda yayınlanan reklamların çözümlemesi, markanın strateji ve taktiklerinin belirlenmesi, farklı sektörlerin incelenmesi, yeniden brief oluşturulması, reklam mecralarının listelenmesi, reklama uygun mecra seçiminin tartışılması gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve içerik çözümleme ile ilgili yöntemlerle örnek reklamlara ilişkin içerikleri karşılaştırma
Farklı yorumlara açık metinleri sınıflandırma
Eleştirel bakış açısını temel alıp alt metinlere odaklanarak bir metinden farklı anlamlar çıkarma
Reklam ve tüketim kavramlarını reklam analizi yöntemleriyle bir örnek reklam üzerinden ilişkilendirme
Birden fazla anlama sahip reklam içeriklerini tartışarak, mümkün olan tüm anlamları karşılaştırma
Reklam tasarımlarını estetik değerler ve işlevsellik bağlamında değerlendirme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Örnek toplama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım ve görsel çözümleme
2 Literatür taraması Örnek toplama Reklam ve tüketici davranışı. Hedef kitle analizi Anlatım ve görsel çözümleme
3 Literatür taraması Örnek toplama Reklam türleri ve mecraları Anlatım ve görsel çözümleme
4 Literatür taraması Örnek toplama Bir çözümleme tekniği olarak göstergebilim. Göstergebilimsel çözümleme örneklerine bakış Anlatım ve görsel çözümleme
5 Literatür taraması Örnek toplama Reklam ve ikna. İkna teknikleri ve reklamlarda kullanılan ikna tekniklerinin incelenmesi Anlatım ve görsel çözümleme
6 Literatür taraması Örnek toplama Televizyon ve internet reklamları. Hareketli görüntünün göstergebilimsel analizi Anlatım ve görsel çözümleme
7 Literatür taraması Örnek toplama Televizyon ve internet reklamlarında ses ve müzik kullanımının analizi Anlatım ve görsel çözümleme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Bilinçaltı reklam tekniği. Reklamlardaki subliminal mesajların incelenmesi Anlatım ve görsel çözümleme
10 Literatür taraması Örnek toplama Reklamlarda karakter kullanımı: Kadın, erkek, çocuk Anlatım ve görsel çözümleme
11 Literatür taraması Örnek toplama Gestalt ve görsel algılama prensipleri Anlatım ve görsel çözümleme
12 Literatür taraması Örnek toplama Reklam grafiklerinin çözümlenmesi: Renk kullanımlarının incelenmesi Anlatım ve görsel çözümleme
13 Literatür taraması Örnek toplama Reklam grafiklerinin çözümlenmesi: Reklamlardaki grafik ve tipografik öğeler Anlatım ve görsel çözümleme
14 Literatür taraması Örnek toplama Siyasal reklam analizleri Anlatım ve görsel çözümleme
15 Literatür taraması Örnek toplama Genel tekrar Anlatım ve görsel çözümleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baudrillard, J. (2004), Tüketim Toplumu, İstanbul: Ark yayınları
Sutherland, M. ve Sylvester, A. K.(2004), Reklam ve Tüketici Zihni, İstanbul: MEDİACAT Kitapları
Batı, U. (2016), Reklamın Dili, İstanbul: Alfa Basım Yayım
Terlutter, R., ve Capella, M. L. (2013). The gamification of advertising: analysis and research directions of in-game advertising, advergames, and advertising in social network games. Journal of Advertising, 42(2-3): 95-112.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0