TR EN

DİJİTAL PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT430 DİJİTAL PAZARLAMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama stratejisi kavramını tartışarak, dijital platformları tanıyarak ve uygulama adımlarını öğrenerek mevcut uygulamaları değerlendirmesidir.
İçerik: Ders; dijital platformların tanıtılması, dijital pazarlama kavramının açıklanması, interaktif web sitesi kavramı, mobil pazarlamanın dinamiklerinin özetlenmesi, örnek dijital pazarlama uygulamalarının analiz edilmesi, markaların marka kişiliği yaklaşımı çerçevesinde değerlendirilmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital pazarlama stratejisi oluşturulurken göz önünde tutması gerek unsurları listeleme
Dijital pazarlama uygulaması yapılabilecek mecralardan en az 3 tanesini listeleme
Dijital pazarlama ilkelerinden en az 3 tanesini açıklama
Hangi hedef kitleye hangi dijital mecra ile ulaşılabileceğini hedef kitle sınıflandırmasına göre açıklama
Markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını marka kişiliği yaklaşımı çerçevesinde seçme
Medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmeleri dijital pazarlama ilkeleri bağlamında değerlendirme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketimimizde yaşanan değişimler. Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma E-posta pazarlaması ve stratejileri. Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Başarılı yerel ve global kampanyalar. Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Arama ve arama motoru pazarlaması. Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal medya dinamikleri: Blog’lar, viral, advertgaming, online seeding. Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital ortamda bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları. İstanbul: Beta Yayınları
Chaffey, D. ve Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice (Vol. 5). Harlow: Pearson.
Wind, Y. J. ve Mahajan, V. (2002). Digital marketing: global strategies from the world's leading experts. John Wiley & Sons.
Urban, G. (2003). Digital marketing strategy: text and cases. Prentice-Hall, Inc..

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0