TR EN

HAVA ARACI BAKIM VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM308 HAVA ARACI BAKIM VE YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders kapsamında, hava araçlarının bakımı ve yönetimi konusunda teorik bilgiler ile atölye ve hangar güvenliğine ilişkin uygulamaların kavramsal bir çerçeve içerisinde ele alınması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hava araçları ve hava araçları bakım yöntemleri, hava araçları bakımına ilişkin faaliyetler, hava araçları bakımına ilişkin faaliyetlerin sınıflandırılması, hava aracı bakımında temel prosedürler, hava aracı bakımı ve meteoroloji, hava aracı bakım uygulamaları, hava aracı bakım maliyetleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hava Aracı Bakımı ve Yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlar.
Hava araçları ve hava araçlarının bakım yöntemlerini listeler.
Hava Aracı Bakımındaki Temel Prosedürleri açıklar.
Hava araçları bakımına ilişkin faaliyetleri sınıflandırır.
Hava Aracı Bakım Uygulamaları arasında karşılaştırma yapar.
Hava aracı bakımında maliyetlere ilişkin analiz yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakımı ve Yönetimi dersinin tanıtımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakımı ve Yönetimi konusundaki temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 KİTAP OKUMA Hava araçları ve hava araçlarının bakım yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 KİTAP OKUMA Hava araçları bakımına ilişkin teknikler düzenlemeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 KİTAP OKUMA Hava araçları bakımına ilişkin faaliyetler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 KİTAP OKUMA Hava araçları bakımına ilişkin faaliyetlerin sınıflandırılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakımında Temel Prosedürler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakımında Temel Prosedürler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakımı ve Meteoroloji Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakım Uygulamaları I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakım Uygulamaları II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakım Maliyetleri I Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakım Maliyetleri II Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 KİTAP OKUMA Hava Aracı Bakımı ve Yönetimine ilişkin genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kinnison, H. (2012), Aviation Maintenance Management, Second Edition, Mc-Graw Hill
Başol S. (2012), Havacılık Bakımı Yönetimi, Bursa: Ekin Basım Yayın
Federal Aviation Administration. Flight Standards Service. (2008). Aviation Maintenance Technician Handbook: General. Aviation Supplies & Academics Incorporated.
Kroes, M. J., & Sterkenburg, R. (2013). Aircraft maintenance & repair. McGraw-Hill Education.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0