TR EN

YOLCU HİZMETLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM309 YOLCU HİZMETLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Havalimanında yolculara yönelik yapılması gereken tüm prosedürlerin öğrenilmesi.
İçerik: Yolcu hizmetleri ile ilgili tüm prosedürler,terimler ve davranışları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yolcu hizmetleri ile ilgili terimleri kullanır.
Yolcu hizmetlerinde kullanılan evrakların içerik ve işlevlerini temel düzeyde tanımlar.
Havalimanında bulunan üçüncü kuruluşları ve hizmet ilişkilerini temel düzeyde tanımlar.
Havalimanına ve uçağa yolcu giriş ve çıkış işlemleri; problem çözme, bilgi verme, yönlendirme tekniklerini kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik internet araştırması Yolcu Hizmetleri ve İlişkili Kavramlar-I Görsel destekli düz anlatım
2 Konuya yönelik internet araştırması Yolcu Hizmetleri ve İlişkili Kavramlar-II Görsel destekli düz anlatım
3 Konuya yönelik internet araştırması Havacılıkta Kullanılan Seyahat Dokümanları-I Görsel destekli düz anlatım
4 Konuya yönelik internet araştırması Havacılıkta Kullanılan Seyahat Dokümanları-II Görsel destekli düz anlatım
5 Konuya yönelik internet araştırması Özel Hizmet Gerektiren Yolcular-I Görsel destekli düz anlatım
6 Konuya yönelik internet araştırması Özel Hizmet Gerektiren Yolcular-II Görsel destekli düz anlatım
7 Konuya yönelik internet araştırması Özel Hizmet Gerektiren Yolcular-III Görsel destekli düz anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik internet araştırması Bagaj İşlemleri-I Görsel destekli düz anlatım
10 Konuya yönelik internet araştırması Bagaj İşlemleri-II Görsel destekli düz anlatım
11 Konuya yönelik internet araştırması Uçuşa Kabul (Check-in) İşlemleri-I Görsel destekli düz anlatım
12 Konuya yönelik internet araştırması Uçuşa Kabul (Check-in) İşlemleri-II Görsel destekli düz anlatım
13 Konuya yönelik internet araştırması Giden-Gelen Yolcu Hizmetleri-I Görsel destekli düz anlatım
14 Konuya yönelik internet araştırması Giden-Gelen Yolcu Hizmetleri-II Görsel destekli düz anlatım
15 Konuya yönelik internet araştırması Geciken, Kayıp ve Hasarlı Bagaj İşlemleri Görsel destekli düz anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

SHGM (2014); Yolcu Hizmetleri, SHGM Yayınları, Yayın No: HAD/T-20, Ankara. (İnternet Adresi: http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/kurumsal/yayinlar/yolcu_hizmetleri_06.02.2014.pdf)
Ergün, Nalan; Nevin Yavuz ve Savaş S. Ateş (2016); Yolcu Hizmetleri, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, Yayın No: 2226, Eskişehir.
Karagülle, A. Özgür; Yolcu Hizmetleri, İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları, İstanbul.
Erkayman, Burak (Ed.) (2019); Yolcu ve Yer Hizmetleri, Atatürk Üniversitesi AÖF Yayınları, Erzurum.
IATA (2015); IATA Ground Operations Manual (IGOM) Supplement to Airport Handling Manual, 4th Edition, Montreal.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 4 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0