TR EN

YER HİZMETLERİ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM320 YER HİZMETLERİ YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin yer hizmetleri kavramı ve yer hizmetleri kuruluşlarında yönetim ve organizasyonun nasıl gerçekleştiğine dair bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Yer hizmetlerinin alt dalları olan; temsil, yolcu hizmetleri, yük kontrolü ve haberleşme, ramp, kargo ve posta, uçak hat bakım, uçuş operasyon, ulaşım, ikram servis, gözetim ve yönetim ile özel güvenlik hizmetlerini tanıtmak.
İçerik: Dersin içeriği; yer hizmetleri kavramı, yer hizmetleri sunum süreçleri, yer hizmetleri kuruluşları, yer hizmeti kuruluşlarındaki yönetim ve organizasyon yapısı, yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanlar ve gerek yolculara gerekse havayolu firmalarına sunulan yer hizmet türlerinin ayrıntılı şekilde incelenmesinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yer hizmetleri kavramını tanımlar.
Yer hizmetleri kuruluşlarının organizasyon yapısını açıklar.
Yer hizmet departmanlarını tanır ve işlevlerini açıklar.
Yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanır.
Uluslararası ve ulusal sivil havacılık kuruluşlarını tanır.
Yer hizmetleri ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar hakkında bilgi sahibi olur ve bunlara nasıl ulaşılabileceğini bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Yer Hizmetleri Kavramı ve Gelişimi-I Görsel destekli düz anlatım
2 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Yer Hizmetleri Kavramı ve Gelişimi-II Görsel destekli düz anlatım
3 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Yer Hizmetleri Kuruluşlarında Yönetim ve Organizasyon Görsel destekli düz anlatım
4 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Temsil Hizmeti Görsel destekli düz anlatım
5 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Yolcu Hizmetleri Görsel destekli düz anlatım
6 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Yük kontrolü ve Haberleşme Görsel destekli düz anlatım
7 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Ramp Hizmetleri Görsel destekli düz anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Kargo ve Posta Görsel destekli düz anlatım
10 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Uçak Hat Bakım Görsel destekli düz anlatım
11 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Uçuş Operasyon Görsel destekli düz anlatım
12 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Ulaşım Görsel destekli düz anlatım
13 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması İkram Servis Görsel destekli düz anlatım
14 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Gözetim ve Yönetim Görsel destekli düz anlatım
15 Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması Uçak Özel Güvenlik Hizmet ve Denetimi Görsel destekli düz anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bahar, Emre (2020); Hava Yolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi (Ground Handling), Birinci Baskı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Durmaz, Vildan (Ed.) (2016); Yer Hizmetleri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Eskişehir.
Akça, İhsan; Yer Hizmetleri, İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayını, İstanbul.
SHGM; Havaalanı Yer Hizmetleri El Kitabı, Ankara.
SHGM (2014); Ramp Hizmetleri, Birinci Baskı, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0