TR EN

HAVACILIKTA STRATEJİK YÖNETİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM323 HAVACILIKTA STRATEJİK YÖNETİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Stratejik Yönetimin temel kavramlarını daha iyi anlamak ve rekabetçi bir ortamda havayolları için etkili stratejiler tasarlama becerisini geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.
İçerik: Stratejik Yönetimin Temel Kavramları, Hava yolu İş Modelleri, Birleşme ve Devralma Yoluyla Rekabet Gücü Kazanma Stratejileri, Hava Yolu İttifakları, Havayolu İşletmelerinin Özellikleri ve Eğilimleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Stratejik Yönetimde anahtar teorileri ve yaklaşımları tanımlar.
Stratejik Yönetim ile Havayolu Endüstrisine analitik araçlar uygular.
Değişen Pazar Ortamına Cevap Olarak Havayolları İçin Stratejiler Geliştirir.
Havayolu Yönetiminde Farklı Stratejilerin Etkinliğini Değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Stratejik Yönetime Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma Stratejik Yönetimin Temel Kavramları: 1. Bölüm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma Stratejik Yönetimin Temel Kavramları: 2. Bölüm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma Stratejik Yönetimin Temel Kavramları: 3. Bölüm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap Okuma Havayolu İş Modelleri: Tam Hizmet Taşıyıcıları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma Havayolu İş Modelleri: Düşük Maliyetli Taşımacılık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma Havayolu İş Modelleri: Kiralama ve Hibrid Havayolu Modeli Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Havayolu İş Modelleri: Kiralama ve Hibrid Havayolu Modeli Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap Okuma Birleşme Ve Devralmalar Yoluyla Rekabet Gücü Kazanma Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap Okuma Havayolu İttifakları: 1. Bölüm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap Okuma Havayolu İttifakları: 2. Bölüm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap Okuma Stratejik Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap Okuma Havayolu İşletmelerinin Özellikleri Ve Eğilimler: Teknolojik Değişimin Etkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap Okuma Havayolu İşletmelerinin Özellikleri Ve Eğilimler: Havayolu ürününün niteliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

YAHŞİ, F. (2018). YÖNETİM VE STRATEJİ: 101 Teori ve Yaklaşım KİTABINA DAİR. Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social Sciences Year, 2(31), 483-488.
KANBUR, E., & KARAKAVUZ, H. (2017). Stratejik Yönetim Kapsamında Küresel Havayolu İşbirliklerinin SWOT Analizi. Journal of Aviation, 1(2), 74-86.
Samunderu, E. (2019). Air transport management: Strategic management in the airline industry. Kogan Page Publishers.
Baum, H., & Auerbach, S. (2017). Strategic management in the aviation industry. Taylor & Francis.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0