TR EN

BİLETLEME VE REZERVASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM410 BİLETLEME VE REZERVASYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, uluslararası biletleme ve rezervasyon kavram, süreç ve kurallarını ve seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemleri olan Amadeus ve Galileo sistemlerini uygulamalı olarak öğretmektir.
İçerik: Temel Bilet Satış ve Rezervasyon Kavramları, Tek Yönlü Yolculuklar, Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Özel Ücretler, Add-on Kavramı, Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Amadeus ve Galileo Programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

IATA biletleme ve rezervasyon kavramlarını, süreçlerini ve kurallarını bilir.
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile ülke, şehir, havalimanı, havayolu kodlarını ve uçuş tarife bilgilerini listeler.
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyon oluşturur, rezervasyonu ücretlendirir, müşteri özel taleplerini sisteme girer ve biletleme yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Mixed Class Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
10 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
11 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Rezervasyon İşlemleri ve Ücret Yükleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
12 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
13 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
14 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
15 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sezgin, E., İ. O. Coşkun ve E. Özkan (2018); Bilet Satış, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2475, Eskişehir.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-General Rules, Montreal.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Rules, Montreal.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Fares, Montreal.
IATA (2007); Ticketing Handbook, Montreal.
Sharma, J. K. (2009); Flight Reservation and Airline Ticketing, Kanishka Publishers, Distributors.
Galileo Türkiye Eğitim Kitabı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 1 7
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0