Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL327 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, işi ve işletmeyi, insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplinin, insan kaynakları yönetiminin, rolünü ve sorumluluklarını sürdürebilirlik bakış açısıyla açıklama yetisi kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği, İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan kaynak yönetimin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar |
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar |
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar |
Çalışan seçim sürecini tanımlar |
İş görüşmelerindeki problemleri ve onları düzeltme yollarını tanımlar. |
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar |
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar. |
Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji, iş gücü oluşum trendleri | Ders anlatım ve tartışma |
2 | Kitap bölümü okuma | İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği ve çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları, İKY’ nin önündeki diğer zorluklar | Ders anlatım ve tartışma |
3 | Kitap bölümü okuma | İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde İK’nın rolü, İKY işlevleri | Ders anlatım ve tartışma |
4 | Kitap bölümü okuma | Aday temini ve seçimi; iç ve dış aday temin yöntemleri, online dış kaynak aday temin yöntemleri, geleneksel dış kaynak aday temin yöntemleri Seçim; çalışan seçiminin önemi, seçim sürecini etkileyen çevresel faktörler, seçim süreci | Ders anlatım ve tartışma |
5 | Kitap bölümü okuma | Seçim; seçim sınavları, avantaj ve dezavantajları, sınavların özellikleri, türleri, iş görüşmeleri, görüşmelerin planlanması, içeriği, aday ve görüşmecinin rolleri, iş görüşmesi problemleri | Ders anlatım ve tartışma |
6 | Kitap bölümü okuma | Seçim; işe alım öncesi incelemeler, ihmalkar işe alım, seçim kararı, seçim sürecinin etkinliğini değerlendirmede kullanılan ölçütler | Ders anlatım ve tartışma |
7 | Kitap bölümü okuma | Eğitim ve geliştirme; eğitim ve geliştirmeyi etkileyen faktörler, eğitim ve geliştirme süreci, ihtiyaç belirleme, eğitim ve geliştirme yöntemleri, eğitim ve geliştirme programlarının uygulanması | Ders anlatım ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap bölümü okuma | Eğitim ve geliştirme; eğitim ve geliştirme faaliyetlerini değerlendirme ölçütleri, kariyer yolları ve kariyer geliştirme yöntemleri | Ders anlatım ve tartışma |
10 | Kitap bölümü okuma | Performans yönetimi ve değerlemesi; performans değerlemenin kullanım alanları, performans değerleme süreci, değerleme sorumluluğu, değerleme periyodu, değerleme yönteminin seçimi | Ders anlatım ve tartışma |
11 | Kitap bölümü okuma | Performans yönetimi ve değerlemesi; performans değerlemede yaşanan sorunlar, etkili bir değerleme sisteminin özellikleri, değerlendirme görüşmesi | Ders anlatım ve tartışma |
12 | Kitap bölümü okuma | Ücret; doğrudan finansal ücret, doğrudan finansal ücretin belirleyicileri olarak işgücü piyasası, iş, iş değerleme, ücretlendirme ve çalışan | Ders anlatım ve tartışma |
13 | Kitap bölümü okuma | Güvenlik ve sağlık; güvenlik programları ve değerlendirilmesi, kas-iskelet bozuklukları, ergonomi, iş yerinde şiddet, stres yönetimi, tükenmişlik, iyi hal programları, fitness programları, madde bağımlılığı, çalışan destek programları | Ders anlatım ve tartışma |
14 | Kitap bölümü okuma | İşçi ve işveren ilişkisi; sendikalar ve toplu pazarlık, toplu pazarlık konuları, müzakerelere hazırlık, müzakere etme ve tarafların anlaşması | Ders anlatım ve tartışma |
15 | Kitap bölümü okuma | İşletme içi çalışan ilişkileri; disiplin süreci ve disiplin cezaları | Ders anlatım ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mondy, R. W. & Mondy, J. B. (2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, Çeviri Editörü: Doç. Dr. Güler TOZKOPARAN, Yrd. Doç. Dr. Murat ÇOLAK, 13. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 13 | 1 | 13 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |