TR EN

KÜLTÜRLERARASI PSİKOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI342 KÜLTÜRLERARASI PSİKOLOJİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı psikoloji ve insan ilişkilerini kültürel bağlamda incelemektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; "kültürel psikoloji, benlik ve insan gelişimi, yeterlik için sosyalleşme, kültür, benlik ve bireycilik-toplulukçuluk, öznellik-bilinç arasındaki diyalektik ilişki, psikolojinin somut kültürel karakteri, kültürlerarası psikoloji, çocuğun değeri ve aile, ana-babalık ve özerk – ilişkisel benliğin gelişimi, sosyal sorunlar ve uygulamalar, göç ve kültürleşme, entegrasyon arayışları, bilimsel kültürel psikolojik kuram ve yöntemleri" konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan davranışlarındaki kültürlerarası benzerlikler ve farklılıklar ve bunların dayandığı bilimsel çalışmaları özetler.
Kültürlerarası psikolojinin araştırma yöntemleri kullanır.
Farklı kültürlerin “başarılı insan”, “iyi insan”, “sağlıklı insan”, iyi evlat” gibi temel kavramları tanımlamadaki benzerlik ve farklılıkları tartışır.
Kültürlerarası iletişim zorluklarını değerlendirir.
Kültürleşme sürecinin bireysel ve toplumsal düzeyde etkilerini belirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Kültürel Psikoloji Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
2 Literatür okuma Benlik ve insan Gelişimi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
3 Literatür okuma Yeterlik İçin Sosyalleşme Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
4 Literatür okuma Kültür, Benlik ve Bireycilik-Toplulukçuluk Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
5 Literatür okuma Öznellik-Bilinç Arasındaki Diyalektik İlişki Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
6 Literatür okuma Psikolojinin Somut Kültürel Karakteri Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
7 Literatür okuma Kültürlerarası Psikoloji Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Çocuğun Değeri ve Aile Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
10 Literatür okuma Ana-Babalık ve Özerk – İlişkisel Benliğin Gelişimi Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
11 Literatür okuma Sosyal Sorunlar ve Uygulamalar Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
12 Literatür okuma Göç ve Kültürleşme Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
13 Literatür okuma Entegrasyon Arayışları Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
14 Literatür okuma Bilimsel Kültürel Psikolojik Kuram ve Yöntem Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
15 Literatür okuma Genel Değerlendirme Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KAĞITÇIBAŞI, Ç. (2012). Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları.
Shiraev E.B, Levy, D.A. (2016). Cross-Cultural Psychology: Critical Thinking and Contemporary Applications (5th Edition).Routlege

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 20 20
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0