TR EN

YENİ EDEBİYATTA EDEBİ AKIMLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE318 YENİ EDEBİYATTA EDEBİ AKIMLAR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Batı menşeli edebi akımların Türk edebiyatındaki tezahürleri, edebi akımların oluşum şartları ve görünümleri, Yeni Türk Edebiyatının muhtelif devirleri ve akımları, edebiyat akımı, edebiyat topluluğu, edebiyat ekolü, edebi akımların oluşum süreçlerini etkileyen sosyokültürel, siyasi ve iktisadi şartları konularını öğrenciye kavratmaktır.
İçerik: Ders; Batı menşeli edebi akımların Türk edebiyatındaki tezahürleri, edebi akımların oluşum şartları ve görünümleri, Yeni Türk Edebiyatının muhtelif devirleri ve akımları, edebiyat akımı, edebiyat topluluğu, edebiyat ekolü, edebi akımların oluşum süreçlerini etkileyen sosyokültürel, siyasi ve iktisadi şartları konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler bu dersin sonunda batı menşeli edebi akımları sıralar
Öğrenciler bu dersin sonunda edebiyat akımlarının oluşum süreçlerini etkileyen sosyokültürel, siyasal ve ekonomik şartların tarihsel gelişim süreçlerini değerlendirir
Öğrenciler bu dersin sonunda edebi akımların sanat anlayışını karşılaştırmalı olarak tartışır
Öğrenciler bu dersin sonunda edebi metinleri sanat akımlarıyla ilişkilendirebilir
Öğrenciler, bu dersin sonunda metinlerden hareketle yeni Türk edebiyatının muhtelif devirlerinde hangi akımların etkili olduğunu yorumlar.
Öğrenciler bu dersin sonunda edebiyat akımı, edebiyat topluluğu, edebiyat ekolü gibi kavramların birbirlerine benzeyen ve birbirinden ayrılan yönlerini ayıt eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel Kavramlar: Edebiyat akımı, ekol, edebiyat topluluğu Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Antik Çağ’dan Rönesans’a kadar Batı edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Klasisizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Romantizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Realizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Natüralizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Parnasizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Sembolizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Empresyonizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Ekspresyonizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Kübizm, Fütürizm, Dadaizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Sürrealizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Egzistansiyalizm (Varoluşçuluk): Ortaya Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Post-modernizm: Ortaya çıkışı, özellikleri, örnek metin çözümlemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çetişli, İ. (2011), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, İstanbul: Akçağ Yay.
Safa, P. (2007), Edebi Akımlar ve Fikir Cereyanları, İstanbul: Boğaziçi Yay.
Galen, D. (2002), Literary Movements for Students, Gale Research Inc.
Kantarcıoğlu, S. (2009), Edebiyat Akımları - Platon’dan Derrida’ya, İstanbul: Paradigma Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0