Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR325 |
RUSÇA I |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Turkish |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz-Yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersin Veren Hoca/Hocalar |
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin kendini ifade etme ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
İçerik: |
Kiril alfabesi. Basit cümle kurma. Rusça kişi zamirleri. Basit cümle kurma. Rusça "Bu kim? Bu ne?" soru kalıbı, basit cümle kurma. "A" bağlacıyla cümle kurma. "Nerede?" sorusu. "Hayır, bu ..." kalıbı kullanılarak cümle kurma. "Kimin" sorusu. Cümle kurma. Fiil çekimleri. Fiil çekimleri. Cümle kurma, alıştırmalar. "ЧТО", "çünkü" bağlaçlarıyla bileşik cümle kurma. Geçmiş zaman. Bulunma hali. "в, на" edatları. Cümle kurma. Alıştırmalar. Yönelme hali. Yönelme halinde kullanılan fiiler. Yönelme hali. Yönelme halinde kullanılan fiiler. Cümle kurma. Alıştırmalar. Bulunma hali ve yönelme hali. "в, на, о" edatları. Cümle kurma. Alıştırmalar. Diyalog kurma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Rus Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel teorik ve pratik becerileri edinir. |
Öğrenciler edinimlerini bilimsel çalışmalarına yansıtır. |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma,tekrar. |
Kiril alfabesi. Basit cümle kurma. |
Anlatma, uygulama. |
2 |
Okuma,tekrar. |
Kiril alfabesi. Basit cümle kurma. |
Anlatma, uygulama. |
3 |
Okuma,tekrar. |
Rusça kişi zamirleri. Basit cümle kurma. |
Anlatma, uygulama. |
4 |
Okuma,tekrar. |
Rusça "Bu kim? Bu ne?" soru kalıbı, basit cümle kurma. |
Anlatma, uygulama. |
5 |
Okuma,tekrar. |
"A" bağlacıyla cümle kurma. |
Anlatma, uygulama. |
6 |
Okuma,tekrar. |
"Nerede?" sorusu. "Hayır, bu ..." kalıbı kullanılarak cümle kurma. |
Anlatma, uygulama. |
7 |
Okuma,tekrar. |
"Kimin" sorusu. Cümle kurma. Fiil çekimleri. |
Anlatma, uygulama. |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma,tekrar. |
Fiil çekimleri. Cümle kurma, alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
10 |
Okuma,tekrar. |
"ЧТО", "çünkü" bağlaçlarıyla bileşik cümle kurma |
Anlatma, uygulama. |
11 |
Okuma,tekrar. |
Geçmiş zaman. Bulunma hali. "в, на" edatları. Cümle kurma. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
12 |
Okuma,tekrar. |
Yönelme hali. Yönelme halinde kullanılan fiiler. |
Anlatma, uygulama. |
13 |
Okuma,tekrar. |
Yönelme hali. Yönelme halinde kullanılan fiiler. Cümle kurma. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
14 |
Okuma,tekrar. |
Bulunma hali ve yönelme hali. "в, на, о" edatları. Cümle kurma. Alıştırmalar. |
Anlatma, uygulama. |
15 |
Okuma,tekrar. |
Genel tekrar. Alıştırmalar. Diyalog kurma. |
Anlatma, uygulama. |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Antonova V.E., Nahabina, M., Safronova, M. (2006). Doroga v Rossiyu. İstanbul. Multilingual Yabancı Dil Yayınları. |
Glazunova O.I. (1997). Davayte govorit po-russki. Moskva. Russkiy Yazık. |
Havronina S.A. (1971). Govorite po-russki. Moskova, Moscow. |
Kolektif (2006). Oxford Beginner's Russian Dictionary, OUP Publication. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
1 |
14 |
Laboratuar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
14 |
1 |
14 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
89 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|