TR EN

TÜRK VE DÜNYA MUTFAKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR423 TÜRK VE DÜNYA MUTFAKLARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, turist rehberi adaylarının Türk ve Dünya yeme içme kültürünü yorumlayabilecekleri bilgilerle donatmaktır.
İçerik: Temel Gastronomi Kavramları, Gastronomi ve Turizm İlişkisi, Yiyecek-İçecek Üretim Teknikleri, Türk Mutfağı Yöresel Yemekler, Fransız, İtalyan, Orta Doğu ve Uzak doğu Mutfakları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gastronomi kavramını tanımlar.
Turizm ve gastronomi arasındaki ilişkiyi açıklar.
Türk ve Dünya mutfağının yöresel yemeklerinin adlarını sıralar.
Türk ve Dünya mutfağı kültürünün temel özelliklerini birbirinden ayırt eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Gastronomi ve İlişkili Kavramlar Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Gastronominin Sanatsal ve Bilimsel Boyutları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Turistik Ürün ve Çekicilik Olarak Gastronomi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Yeme Alışkanlıkları ve Geleneklerinin Oluşumu Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Temel Beslenme İlkeleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Yiyecek ve İçecek Üretim Teknikleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Türk Mutfağı : Yöresel Yemekler Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Türk Mutfağı :Yöresel Yemekler Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Türk Mutfağı :Yöresel Yemekler Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Fransız Mutfağı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum İtalyan Mutfağı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Orta Doğu Mutfakları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Uzak Doğu Mutfakları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Genel Tekrar Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İlhan, İ. (1998) Gastronomi: Beslenme Bilimi ve Sanatı, Ders Notları, Nevşehir Turizm Fakültesi, Nevşehir.
Harrison A.F. (1982) Gastronomy, New Horizan Books Sussex.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 4 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0