TR EN

OTEL İŞLETMECİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR424 OTEL İŞLETMECİLİĞİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Otel işletmeciliğinin tarihsel gelişimini öğrenmek, otel işletmelerinin genel özelliklerini bilmek, otel işletmelerinde yönetim organizasyon faaliyetlerinin işleyişini anlamak ve modern otel işletmeciliğinin mevcut durumu konusunda bilgi sahibi olmaktır.
İçerik: Konaklama sektörünün turizm endüstrisi içindeki yeri, konaklama işletmelerinin çeşitleri, otel işletmelerindeki yönetim-örgütleme, finansman, muhasebe, hizmet operasyonları ve pazarlama gibi temel işlevler, otel işletmelerinin sınıflandırılması, otel işletmelerinin bölümleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Otel işletmeciliğinin turizm endüstrisi içerisindeki yeri ve önemini açıklar.
Otelciliğin tarihsel gelişimini bilir ve otelciliğin özelliklerini tanımlar
Otel işletmelerini özelliklerine göre sınıflandırır.
Otel işletmelerinde organizasyon becerisi gösterir.
Otel işletmelerinin bölümlerini, bölümlerin görev ve sorumluluklarını listeler.
Bir otel işletmesinin örgütsel yapısını oluşturma becerisi gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Turizm endüstrisinin yapısı ve konaklama sektörünün turizm endüstrisi içindeki yeri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Turizm işletmelerinin sınıflandırılması Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Konaklama işletmelerinin tarihsel gelişimi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Konaklama işletmelerinin sınıflandırılması Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Otel işletmelerinde kuruluş yeri seçimi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Yönetim ve yönetim fonksiyonları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Otel işletmelerinde yönetim Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Otel işletmelerinde organizasyon Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Otel işletmelerinin bölümleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Önbüro ve Kat Hizmetleri Fonksiyonları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum Yiyecek içecek fonksiyonu Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Otel işletmeleri ve bilgi teknolojisi Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Otel işletmelerinde yaşanan örnek olay ve çözümleri I Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Otel işletmelerinde yaşanan örnek olay ve çözümleri II Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Batman, O. (2015) Otel İşletmelerinin Yönetimi, Değişim Yayınları, Ankara.
Akoğlan Kozak, M. (2016) Otel İşletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
Jagmohan N., (1997) Professional Hotel Management, Chand Publishing.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 4 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0