Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UIT317 |
ULUSLARARASI HİZMET YÖNETİMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, öğrencilere uluslararası hizmet sağlayıcılarında ya da üretim yaparken aynı zamanda hizmet boyutuna önem veren uluslararası firmalarda yönetici olarak üstlenecekleri rolde başarılı olmalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriğinde; hizmet kavramı, hizmetin temel öğeleri ve öğelerinin özellikleri, hizmet sektöründeki temel değişkenlerin uluslararası hizmet sağlayıcılar üzerindeki etkileri, hizmet sağlayıcılarının uluslararasılaşması sürecinde hizmet pazarlaması uygulamaları, hizmetin fiziksel ve elektronik kanallar aracılığıyla dağıtımı ve hizmet sektöründe farklı kültürlerin tüketici davranışları yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hizmetin temel kavramlarını ve özelliklerini açıklar, (Explain) (Bloom’s 2) |
Hizmet sektöründeki temel değişikliklerini ve bu değişikliklerin uluslararası hizmet sağlayıcıların faaliyetleri üzerindeki etkilerini tanımlar, (Define) (Bloom’s 1) |
Hizmet sağlayıcıların uluslararasılaşması sürecinde kullandığı hizmet pazarlaması uygulamalarını yorumlar, (Interpret) (Bloom’s 2 |
Uluslararası hizmet firmalarının rekabetçiliğini arttırmak için kullandıkları bilgi teknolojilerine ilişkin değerlendirme yapar. (Analyze) (Bloom’s 4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası Çevrede Hizmetlerin Yapısı; Hizmetlerin özellikleri, Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada yeni bakış açıları |
Anlatım tartışma |
2 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırması |
Anlatım tartışma |
3 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığı ile Dağıtımı |
Anlatım tartışma |
4 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığı ile Dağıtımı |
Anlatım tartışma |
5 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet Sektöründe Farklı Kültürlerin Tüketici Davranışları |
Anlatım tartışma |
6 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme |
Anlatım tartışma |
7 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme |
Anlatım tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet sektöründe iletişim, ilişkileri yaratma ve müşteri bağlılığı oluşturma |
Anlatım tartışma |
10 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet kalitesini ve verimliliği arttırma |
Anlatım tartışma |
11 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerin Fiyatlandırılması |
Anlatım tartışma |
12 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerde başarısızlık ve şikayet yönetimi |
Anlatım tartışma |
13 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme |
Anlatım tartışma |
14 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme |
Anlatım tartışma |
15 |
Okuma ve kaynak tarama |
Örnek Olay Çözümü |
Anlatım tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Altunışık, R. (2015) Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, İstanbul: Beta Yayınevi |
Koç, E., Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi; Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınevi |
Onaran, B., Özmen, A. (2017) Hizmet Pazarlaması: Stratejik Bir Yaklaşımla, Efil Yayınevi |
Lovelock, C. & Wirtz, J. (2007) Services Marketing,New Jersey: Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
5 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|