TR EN

POLİTİK VE YASAL SİSTEMLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTI317 POLİTİK VE YASAL SİSTEMLER 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere farklı politik ve yasal sistemler hakkında bilgi verilmesi ve bu sistemleri karşılaştırabilecek yeteneklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
İçerik: Dersin içeriği, temel politik sistemler, sistemlerin karşılaştırılmasında kullanılan değişkenler, demokratik sistemler: İngiltere, demokratik sistemler: Fransa, demokratik sistemler: Almanya, demokratik sistemler: Japonya, demokratik sistemler: Rusya, Post Komünist sistemler: Çin, gelişmekte olan ülkeler: Hindistan, gelişmekte olan ülkeler: Brezilya, gelişmekte olan ülkeler: Türkiye, heterodoks totaliter ülkeler: İran ve Kuzey Kore, ve süper güç: Amerika Birleşik Devletleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dünyadaki politik sistemleri yasal düzlemlerine göre sınıflandırır
Sistemlerin karşılaştırılmasında kullanılan değişkenleri birer ülkeyi örnek göstererek kategorize eder
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerden üçer örnek vererek politik sistemlerini karşılaştırır
Ülkelerin politik açıdan benimsemiş olduğu sistemleri birbirinden ayırt eder
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki yasal sistemleri inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Temel Politik Sistemler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Sistemlerin Karşılaştırılmasında Kullanılan Değişkenler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Demokratik Sistemler: İngiltere Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Demokratik Sistemler: Fransa Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Demokratik Sistemler: Almanya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Demokratik Sistemler: Japonya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Post Komünist Sistemler: Rusya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Post Komünist Sistemler: Çin Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Gelişmekte Olan Ülkeler: Hindistan Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Gelişmekte Olan Ülkeler: Brezilya Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Gelişmekte Olan Ülkeler: Türkiye Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma Heterodoks Totaliter Ülkeler: İran ve Kuzey Kore Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma Süper Güç: Amerika Birleşik Devletleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aykaç, B. ve Durgun, Ş. (2015). Çağdaş Siyasal Sistemler. Ankara: Alter Yayınları.
Yayla, A. (2014). Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler. 1. Baskı, Ankara: Adres Yayınları.
Yoldaş, Y. (2013). Sistem Kuramı. İstanbul: Derin Yayınları.
Tağma, K. (2002). Siyasi Sistemler Yönetim Modelleri ve Türkiye. 1. Baskı, İstanbul: Timaş Yayınları.
Malleson ,K. and Moules, R. (2010).The Legal System. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
Buran, H. (2009). Siyasal Rejim Sınıflamalarının Yeniden Gözden Geçirilmesi Üzerine, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, V. 14, N.1, ss. 69-97.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
2
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
3
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
4
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
5
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
2
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
2
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
3
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
3
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0