TR EN

BULUT BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS417 BULUT BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; bulut bilişim teknolojilerinin temellerini iş ve teknoloji perspektifleri çerçevesinde açıklamaktır. Bir bulut bilişim ortamının kurulması için gerekli olan konsept ve bileşenleri tanıtmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, bulut bilişimin temelleri, bulut bilişimin önemi, bulut bilişimin avantajları, bulut bilişimin unsurları, bulut bilişimin teknik temeli, bulutta veri yönetimi, standartlar, bulut servislerinin yönetimi ve güvenliği, sanallaştırma, hizmet tabanlı mimari, bulut ortamının yönetimi. SaaS, PaaS, IaaS ve IdaaS gibi kavramlar ve bu kavramlara yönelik hizmet sağlayıcılarının tanıtılmasıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bulut bilişim teknolojileri ile ilgili temel terim ve konseptleri açıklar.
Bulut bilişim teknolojileri mimarisi, depolaması ve servislerini tanır.
Geliştireceği bulut ortamına uygun modelleme yöntemi seçebilir.
Bulut bilişim teknolojileri yönetimi konusunda edindiği bilgilerle çıkarım yapar.
Amazon Web Services araçlarını kullanarak bulut bilişim uygulamalarını gerçekleştirebilir.
Sanallaştırma uygulamalarını kullanabilir.
JavaScrip, PHP, SQL sorguları aracılığıyla Amazon Dynamo DB ve S3 hizmetleri üzerinde modeller, sorgular oluşturabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Bulut Bilişim Temelleri, Tarihçesi, Temel Özellikleri, Bulut Bilişim Mimarisi Ve Hizmet Yapısı Anlatım, Tartışma
2 Literatür okuması Bulut Bilişim Hizmet Modelleri, Bulut Bilişim Kurulum Modelleri, Bulut Bilişimde Başarım Anlatım, Tartışma
3 Literatür okuması Günümüz Bulut Bilişim Hizmet Ortamları, Bulut Bilişim Ve Sanallaştırma Yöntemi Anlatım, Tartışma
4 Literatür okuması Bulut Bilişim Uygulamaları, Bulut Bilişimde Hukuki Boyut Anlatım, Tartışma
5 Literatür okuması Bulut Bilişim ve Web Anlatım, Tartışma
6 Literatür okuması Bulut Bilişimin Geleceği Anlatım, Tartışma
7 Literatür okuması Bulut Bilişîm'de Güvenlik, Aws: Bir Bulut Bilişim Örneği Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması Aws Yönetim Paneline Bakış (AWS Üyelik İşlemleri, AWS Yönetim Paneli) Anlatım, Tartışma
10 Literatür okuması Aws İle Uygulama Geliştirme Anlatım, Tartışma
11 Literatür okuması Aws Hizmetlerinin Php İle Kullanımı, Aws Hizmeti Javascript İle Kullanımı 165 Anlatım, Tartışma
12 Literatür okuması Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Kullanıcı Giriş Modülü Örneği Anlatım, Tartışma
13 Literatür okuması Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Haber Modülü Örneği Anlatım, Tartışma
14 Literatür okuması Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Haber Resim Modülü Örneği Anlatım, Tartışma
15 Literatür okuması Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Babcock, C. (2011). Bulut bilişim için yönetim stratejileri. Optimist Yayıncılık.
BULUT BİLİŞİM: Temel Konular ve Amazon Web Services (AWS), Öğr. Gör. Utku KÖSE, Öğr. Gör. HaSan ARMUTLU, Detay Yayıncılık, 2015.
Bulut Bilişim, Yrd. Doç. Dr. Murat Topaloğlu, Öğr. Gör. Dr. Ahrun Özkişi, Öğr. Gör. Egemen Tekkanat, Seçkin Yayıncılık, 2017.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0