Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN405 |
COMPUTER APPLICATIONS IN CIVIL ENGINEERING |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, inşaat mühendisliği uygulamalarında geniş kullanım alanına sahip olan SAP2000 paket programını kullanma, sonlu elemanlar metoduna dayanan bu program yardımı ile çeşitli yapısal sistemleri farklı yük durumlarına ve yük kombinasyonlarına göre analiz edebilme, program çıktılarını yorumlama ve
değerlendirme gibi beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu ders iki ve üç boyutlu yapı sistemlerinin bilgisayar paket programı (SAP2000) yardımı ile statik ve dinamik davranışlarının analizi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yapı sistemlerinin SAP2000 programında modellenmesi konusunda bilgi sahibi olabilme |
İki boyutlu ve üç boyutlu yapısal sistemleri çeşitli statik yükler altında analiz edebilme |
İki boyutlu ve üç boyutlu yapısal sistemleri çeşitli dinamik yükler altında analiz edebilme |
Analiz sonuçlarını proje raporu haline getirebilme |
SAP2000 programı ile yapı elemanlarını yönetmeliklere uygun olarak tasarlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
SAP 2000’e giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Kirişlerin statik analizi |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
İzostatik çerçeve analizi |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Hiperstatik çerçeve analizi |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Elastik zemine oturan sürekli temel analizi |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Kirişsiz döşeme ve radye temel analizi |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Çok katlı betonarme bir yapının statik analizi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Perdeli betonarme bir yapının statik analizi |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Uzay çelik kafes sisteminin analizi |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Makas sisteminin analizi ve boyutlandırılması |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
TÜRKİYE BİNA DEPREM YÖNETMELİĞİ (TBDY-2018) esasları doğrultusunda yapısal analiz |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
TÜRKİYE BİNA DEPREM YÖNETMELİĞİ (TBDY-2018) esasları doğrultusunda yapısal analiz |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
TÜRKİYE BİNA DEPREM YÖNETMELİĞİ (TBDY-2018) esasları doğrultusunda yapısal analiz |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
FİNAL |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ÖrneklerleBASIC,FikretKeskinel,H.Faruk,Karadoğan |
ÖrneklerleFORTRAN77,FikretKeskinel,H.FarukKaradoğan. |
Matlab Guide to Finite Elements, An Interactive Approach, Peter Kattan, Springer |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|