Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN439 |
CONCRETE AND PRESTRESSED CONCRETE BRIDGES |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders kapsamında, betonarme köprü tasarımını gerçekleştirebilmek için öngermeli beton köprü-prefabrike kirişli köprü tasarımı yapabilme becerisini kazandırmayı ve depreme dayanıklı üst ve alt yapı tasarımı yapabilme yeteneğini kazandırmayı amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders köprü elemanlarının; enkesit-boykesit tiplerinin, taşıyıcı sistemlerinin, köprülere etkiyen yüklerin ve deprem etkilerinin detaylı olarak tanıtımı, deprem analizi, temel tasarımı gibi konuları ile birlikte gene olarak betonarme ve öngermeli betonarme köprülerin tasarımı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Köprülere etkiyen yükleri hesaplayabilme |
Köprü ön tasarımı yapabilme |
Deprem hesabı için modelleme yapabilme |
Uygulama projesi oluşturabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Genel bilgiler |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Köprü elemanlarının tanımı. Köprülerin çeşitli bakımlardan sınıflandırılması. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Projelendirmeden önce yapılması gereken incelemeler. Köprü enkesit ve boykesit tipleri |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Köprü taşıyıcı sistemlerinin tanıtılması, Ön boyutlandırma |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Köprülere etkiyen yükler.Zati yükler.Trafik yükleri.Deprem etkileri |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Düz ve verev plak köprü hesabı, boyuna ve enine kirişlere yük dağılımı |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Öngerilme hakkında özet bilgiler. |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Öngerilmeye devam, Betonarme ve öngerilmeli prefabrike kirişli köprü hesabı |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Muhtelif köprü sistemlerinin tanıtılması |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Deprem analizi. Modelleme örnekleri, Mesnet hesabı |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Kenar ve ara ayak tasarımı.Temel tasarımı |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Taşıyıcı olmayan köprü elemanlarının detaylandırılması |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Uygulamalar |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Raina V.K.,Concrete Bridge Practice,Analysis, design and economics, Mc.Graw Hill,1991 |
2. Standart Specifications for Higway Bridges,AASHTO,1998 |
Guide Specifications for Seismic Design of Highway Bridges,AASHTO,2001. |
Celasun H.,Betonarme Köprüler,Çağlayan Yay.,1980 |
Ekiz İ., Köprü Problemleri, Çağlayan Yay.,1976. |
Rowe R.E.,Concrete Bridge Design,Elsevier Publ.Comp.,Amsterdam,1982. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
25 |
25 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|