TR EN

FRENCH II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FRE102E FRENCH II 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Fransızca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu FRE101E - FRENCH I

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin odak noktası, gerçek hayatta dil kullanımı, Fransızca ve Frankofon kültürü ve dilinin entegrasyonu ve dört becerinin kazanılmasıdır: okuma, dinleme, yazma ve konuşma.
İçerik: Temel Kültürlerarası İletişim Becerileri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsanlar yavaş ve net konuştuğunda kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili tanıdık kelimeleri ve çok temel kalıpları tanır.
Bilinen adları, sözcükleri ve çok basit cümleleri anlayabilir, örneğin posterlerdeki veya kataloglardaki duyurularda.
Acil ihtiyaç duyulan alanlarda veya çok tanıdık konularda basit sorular sorar ve yanıtlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Selamlaşma, Alfabe + harf kombinasyonu, Sayılar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
2 Kitap okuma Milliyetler ve ülkeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
3 Kitap okuma Kişisel bilgilerin verilmesi (adres, telefon numarası, e-posta, yaş) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
4 Literatür taraması Form doldurma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
5 Makale okuma Meslekler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
6 Kitap okuma Yiyecek ve içecekler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
7 Makale okuma Fransa'da ve yurtdışında tatiller Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma İsimler – dişil, eril, tekil, çoğul Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
10 Kitap okuma Şimdiki zamanda 'être', 'avoir' fiilleri, 'ER'deki Fiiller Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
11 Makale okuma Nesneler – kesin ve belirsiz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
12 Literatür taraması Cinsiyet ve sayıda sıfat uyuşması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
13 Makale okuma Yer edatları, I y a + Il n'y a pas, Anahtar edatlar – à, dans, en, au, vb. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
14 Literatür taraması Fransa Şehirleri, Fransızca konuşulan ülkeler, Fransa Haritası, Fransızca isimler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
15 Literatür taraması, Lecture notes Kültürel faaliyetler ve genel tekrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fransızca İlk Adım. (2016). İstanbul: Fono Kurumu yayınları.
İlkgelen, Z. Z. (1983). İstanbul : Gözen Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0