Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FRE102E | FRENCH II | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Fransızca |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | FRE101E - FRENCH I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin odak noktası, gerçek hayatta dil kullanımı, Fransızca ve Frankofon kültürü ve dilinin entegrasyonu ve dört becerinin kazanılmasıdır: okuma, dinleme, yazma ve konuşma. |
İçerik: | Temel Kültürlerarası İletişim Becerileri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsanlar yavaş ve net konuştuğunda kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili tanıdık kelimeleri ve çok temel kalıpları tanır. |
Bilinen adları, sözcükleri ve çok basit cümleleri anlayabilir, örneğin posterlerdeki veya kataloglardaki duyurularda. |
Acil ihtiyaç duyulan alanlarda veya çok tanıdık konularda basit sorular sorar ve yanıtlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Selamlaşma, Alfabe + harf kombinasyonu, Sayılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
2 | Kitap okuma | Milliyetler ve ülkeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
3 | Kitap okuma | Kişisel bilgilerin verilmesi (adres, telefon numarası, e-posta, yaş) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
4 | Literatür taraması | Form doldurma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
5 | Makale okuma | Meslekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
6 | Kitap okuma | Yiyecek ve içecekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
7 | Makale okuma | Fransa'da ve yurtdışında tatiller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | İsimler – dişil, eril, tekil, çoğul | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
10 | Kitap okuma | Şimdiki zamanda 'être', 'avoir' fiilleri, 'ER'deki Fiiller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
11 | Makale okuma | Nesneler – kesin ve belirsiz | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
12 | Literatür taraması | Cinsiyet ve sayıda sıfat uyuşması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
13 | Makale okuma | Yer edatları, I y a + Il n'y a pas, Anahtar edatlar – à, dans, en, au, vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
14 | Literatür taraması | Fransa Şehirleri, Fransızca konuşulan ülkeler, Fransa Haritası, Fransızca isimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
15 | Literatür taraması, Lecture notes | Kültürel faaliyetler ve genel tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fransızca İlk Adım. (2016). İstanbul: Fono Kurumu yayınları. |
İlkgelen, Z. Z. (1983). İstanbul : Gözen Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |