Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CEN456 | MATERIALS CHEMISTRY | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnşaat mühendisliği alanında farklı mazlemelerin, kimyası, kimyasal ve fiziksel özellikleri, kullanım alanları, dayanıklığı, çevresel etkileri ve uygulandığı ortamlara göre kurunma yöntemlere tartışılması, öğrenilmesi ve karar verme becerisinin kazanılmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Malzemelerın termal özellikleri, genel kimyasal özellikler, kereste, korozyon (Aşınma), masonry, plastikler, cam, yapıştırıcılar, yeni teknolojiler konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Farklı yapı malzemelerın fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme |
Bir uygulamada, farklı malzeme çeşitlerin seçimi için yeterli bilgi sahip olabilme |
Malzemelerin kullanıldığı farkı ortamlarda, çeşitli biolojik ve kimyasal hasarlardan kurumak için yöntemler sunabilme |
Bir malzemenin yaşam dögusunde çevre üzerinde etkilerin farkında olabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Termal özelliklere giriş, Sıcaklık, Enerji, Özısı ,Termal İletkenlik , Boşluklu Duvarından Isı Kaybı Nasıl Hesaplanır? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Çok Katmanlı Duvarlarda Isı İletimi, Termal Kapasite, Termal Yayılma ve Termal Atalet , Termal Genleşme katsayısı Isı üretimi, Isı Emilimi, Yansıma ve Radyasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Malzeme kimyasi giriş, Atomun Bileşenleri , Kimyasal Elementler, Moleküller, Kimyasal Reaksiyonlar, | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ekzotermik ve Endotermik Reaksiyonlar, Reaksiyon Hızları, Asitler ve Bazlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Oksitleyici Ajanlar ve İndirgeyici Ajanlar, Suda Çözünmüş Kimyasallar, Kireç Döngüsü, Alçı Döngüsü, Özet. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ahşabın Kimyası, Ormancılığın Çevresel Etkisi, Üretim, Tasarlanmış Ahşap Ürünleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kereste Mukavemeti , Kereste Birleştirme, Kereste Dayanıklılığı, Kerestenin Korunması, Bambu , Sonuçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Aşınma (Korozyon), Elektrolitik Korozyon, Tek Elektrotun Korozyonu, Saf Suda Yavaş Korozyon, Uygulanan Gerilimler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Farklı Metallerın Bağlanması, Asitler , Oksijen, Ph Ve Potansiyelin Etkisi, Lineer Polarizasyon İle Korozyon Oranları Ölçümü, Laboratuvar Ölçüm Cihazı, Akım Hesaplaması, Dinlenme (Rest) Potansiyeli Ölçümü, Betondaki Çelik Korozyonu, Korozyon Devresi, Betonda Lineer Polarizasyon Ölçümleri, Lineer Polarizasyonun Yerinde Ölçümü, Korozyon Önleme, Özet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | KAĞGIR(Yığma), Kil Tuğla, Kalsiyum Silikat Tuğla, Beton Tuğla, Beton Blok, Doğal Taş, Kiremit, Arduvaz, Yığma İnşaat Detaylandırma, Yığma İnşaat Kontrol, Sonuç | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | PLASTİK, Terminoloji, Karıştırma ve Yerleştirme, Plastiklerin Özellikleri, Arıza Çeşitleri (Dayanıklılık), İnşaatta Tipik Uygulamalar, Sonuçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | YAPIŞTIRICILAR VE Mastikler, Uygulamalar, Yapıştırıcı ve Mastiklerin Arızası, Güvenirliği, Yapıştırıcı Çeşitleri, Prizlenme İşlemleri, Mastikler (Sızdırmazlık Maddesi Çeşitleri, Mastik Detaylandırma) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | CAM, Cam Elyaf, Cam Yünü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | YENİ TEKNOLOJİLER, 3D Baskı, Fotokatalitik Katkılar, Kendiliğinden İyileşen Beton, Sıfır Çimentolu Beton, Dayanıklılık Modelleme, Kenevir Kireç, Ahşap-Cam Epoksi Kompozitler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Civil Engineering Materials, Peter A. Claisse, Elsevier, eBook ISBN: 9780128027516 |
Smart Buildings; Advanced Materials and Nanotechnology to Improve Energy-Efficiency and Environmental Performance, Marco Casini, Elsevier, ISBN: 978-0-08-100640-5 |
Organic Materials in Civil Engineering, Yves Mouton, ISTE USA, ISBN-10: 1-905209-11-8 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
TOPLAM | 34 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |