Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ARC113 |
GRAPHIC COMUNICATION I |
5 |
4 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi OLUWAGBEMIGA PAUL AGBOOLA-Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER ÇELİK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Ders, tasarımın temel prensiplerine odaklanarak, bunları görsel ve grafik anlatım teknikleriyle ilişkilendirmektedir. Öğrencilerin grafik yöntem ve araçlarla tanışmasıyla üç boyutlu obje ve hacimleri analiz ve dokümente etme, yenilerini tasarlayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrenciler takip eden dönemlerde mimari proje ve diğer uygulamalı derlerinde kullanmaları gerekecek görsel anlatım becerilerine sahip olacaklardır. |
İçerik: |
Çizim görsel düşüncenin ilk aracıdır. Teknik çizim de mimarlığın problem çözümünde rasyonel bir temsil yöntemidir. Öğrencilere temel geometric şekiller üzerinde yapılacak uygulamalarla temel el çizim becerileri ve teknik çizim prensipleri öğretilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Üç boyutlu hacimleri iki boyutta çizebilir. |
Teknik resim presiplerine göre çizim yapabilir. |
Teknik resim prensiplerine göre yapılan çizimleri yorumlayabilir. |
İki boyutlu görsel grafik düzenlemeler yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş
2-Boyutlu ve 3-Boyutlu Kavramlar
Üç Boyut Projeksiyonu
Teknik Resim İçin Gerekli Araçların Tanıtımı |
- |
2 |
- |
Ölçek
Düşey ve Yatay Projeksiyon
Uygulama:
1/200 Öğrencinin Yaşadığı Evin Çizimi |
- |
3 |
- |
Düşey ve Yatay Projeksiyon
Plan, Kesit ve Görünüş Kavramları
Uygulama:
1/200 Öğrencinin Yaşadığı Evin Çizimi |
- |
4 |
- |
Mimari Çizimde Çizgi Çeşitleri
Tarama
Uygulama:
1/200 Çizimin Detaylandırılması |
- |
5 |
- |
Plan Çiziminin Kesit İle İlişkilendirilmesi
Uygulama:
A1 Poster Hazırlama
Tek Katlı Konut |
- |
6 |
- |
Hazırlanan Posterlerin Sunumu ve Tartışma |
- |
7 |
- |
Hazırlanan Posterlerin Sunumu ve Tartışma |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Genel Tekrar |
- |
10 |
- |
Vize Sorularının Değerlendirilmesi |
- |
11 |
- |
Düşey Dolaşım Elemanları
Merdivenin Mimari Çizim Prensipleri
Uygulama:
İki Katı Bağlayan Bir Merdiven Maketinin Yapılması |
- |
12 |
- |
Farklı Merdiven Tipleri ve Mimari Gösterim Teknikleri
Uygulama:
A1 Poster Hazırlama
İki Katlı Konut |
- |
13 |
- |
Hazırlanan Posterlerin Sunumu ve Tartışma |
- |
14 |
- |
Çok Katlı ve Kesişen Düzlemlerin Mimari Çizimi |
- |
15 |
- |
Farklı Projelerin Çizimleri Üzerinden Yorumlama |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ching F.D.R., (1997), Design Drawing, John Wiley&Sons |
Şahinler, O., Kızıl, F., (2006), Mimarlıkta Teknik Resim, YEM |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
8 |
4 |
32 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|