Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CEN412 | TUNNELLING DESIGN & CONSTRUCTION | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencileri tünel açma teknik ve teknolojilerini hakkında güncel ve gerçek yaşam bilgileriyle donatma amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders, tünel ve jeolojik yapıları, zemin ve ortamının kaya mühendislik özelliklerini, tünel projesinin geometrik ve teknik özelliklerini, tünel açma yöntemlerini, tünellerde işyeri güvenliği ve sağlığı konusunu, tünel proje maliyetleri hesabını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uygun tünel tasarımı için çeşitli yeraltı koşullarına ilişkin teknik ve ekonomik değerlendirme yöntemlerini anlayabilme |
Tünel açma teknolojilerini güncel ve gerçek yaşam örnekleriyle kavrayabilme |
Tünel projelerinin planlanma ve uygulamasını yapabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Araştırması | Giriş: Tünel projelerinin geometrik ve teknik özellikleri | Anlatım |
2 | Literatür Araştırması | Tünel türleri ve örnekler | Anlatım |
3 | Literatür Araştırması | Tünel projelerinde mühendislik jeolojisi | Anlatım |
4 | Literatür Araştırması | Sondaj çalışma yoğunluğu, jeolojik/tektonik yapının projelere genel etkileri. | Anlatım |
5 | Literatür Araştırması | Tünel yapılarının yükler altında davranışları, stabilite analizlerine ilişkin hesaplamalar. | Anlatım |
6 | Literatür Araştırması | Zemin ve kaya kütlelerinin sınıflandırılması, taban/tavan açısından stabilite sorunları | Anlatım |
7 | Literatür Araştırması | Zemin ve kaya kütlelerinin sınıflandırılması, taban/tavan açısından stabilite sorunları | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Tünel kazı yöntemleri: klasik yöntemler. | Anlatım |
10 | Literatür Araştırması | Tünel kazı + iksa yöntemleri: Makine ile kazı | Anlatım |
11 | Literatür Araştırması | Tünel kazı + iksa yöntemleri: Makine ile kazı | Anlatım |
12 | Literatür Araştırması | Tünel kazılarında çökme/deformasyon ve binalara etkileri. | Anlatım |
13 | Literatür Araştırması | Tünellerde havalandırma | Anlatım |
14 | Literatür Araştırması | Tünellerde su ihracı. | Anlatım |
15 | Literatür Araştırması | Tünel maliyet hesaplamasına genel bakış ve proje örnekleri | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Arıoğlu, Ergin, “Kaya Mekaniği Ders Notları”, İ.T.Ü. Maden Mühendisliği Bölümü, 1995. |
-Bozkurt, M. “Tüneller, Ders Notları”, 2. Baskı, İTÜ İnşaat Fakültesi Ders Notları, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, 1987 |
-Bilgin, N. “İnşaat ve Maden Mühendisleri için Uygulamalı Kazı Mekaniği”, Birsen Yayınevi, 1989. |
Bickel, J., Kuesel, T. R., King, E. H:, “Tunnel Engineering Handbook”, Second Edition, Chapman |
JSCE, Japanese Standard forMountain Tunneling, The Fifth Edition, Japan Society of Civil Engineers, Tokyo, 1996. |
-Ulusay, R., Gökçeoğlu, C., Binal, A., “Kaya Mekaniği Laboratuar Deneyleri”, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları, No: 58, Birinci Baskı, Ankara, 2001. |
Arıoğlu, Ergin, Yılmaz, A. O., “Çözümlü Problemlerle Tünel/Galerilerin Sismik Analizi”, TMMOB Maden Mühendisleri Odası, İstanbul, 2006. |
“Karayolları Teknik Şartnamesi”, T. C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, Yayın No: 267, Ankara, 2006 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |