TR EN

TUNNELLING DESIGN & CONSTRUCTION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN412 TUNNELLING DESIGN & CONSTRUCTION 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencileri tünel açma teknik ve teknolojilerini hakkında güncel ve gerçek yaşam bilgileriyle donatma amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders, tünel ve jeolojik yapıları, zemin ve ortamının kaya mühendislik özelliklerini, tünel projesinin geometrik ve teknik özelliklerini, tünel açma yöntemlerini, tünellerde işyeri güvenliği ve sağlığı konusunu, tünel proje maliyetleri hesabını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uygun tünel tasarımı için çeşitli yeraltı koşullarına ilişkin teknik ve ekonomik değerlendirme yöntemlerini anlayabilme
Tünel açma teknolojilerini güncel ve gerçek yaşam örnekleriyle kavrayabilme
Tünel projelerinin planlanma ve uygulamasını yapabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Giriş: Tünel projelerinin geometrik ve teknik özellikleri Anlatım
2 Literatür Araştırması Tünel türleri ve örnekler Anlatım
3 Literatür Araştırması Tünel projelerinde mühendislik jeolojisi Anlatım
4 Literatür Araştırması Sondaj çalışma yoğunluğu, jeolojik/tektonik yapının projelere genel etkileri. Anlatım
5 Literatür Araştırması Tünel yapılarının yükler altında davranışları, stabilite analizlerine ilişkin hesaplamalar. Anlatım
6 Literatür Araştırması Zemin ve kaya kütlelerinin sınıflandırılması, taban/tavan açısından stabilite sorunları Anlatım
7 Literatür Araştırması Zemin ve kaya kütlelerinin sınıflandırılması, taban/tavan açısından stabilite sorunları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Tünel kazı yöntemleri: klasik yöntemler. Anlatım
10 Literatür Araştırması Tünel kazı + iksa yöntemleri: Makine ile kazı Anlatım
11 Literatür Araştırması Tünel kazı + iksa yöntemleri: Makine ile kazı Anlatım
12 Literatür Araştırması Tünel kazılarında çökme/deformasyon ve binalara etkileri. Anlatım
13 Literatür Araştırması Tünellerde havalandırma Anlatım
14 Literatür Araştırması Tünellerde su ihracı. Anlatım
15 Literatür Araştırması Tünel maliyet hesaplamasına genel bakış ve proje örnekleri Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Arıoğlu, Ergin, “Kaya Mekaniği Ders Notları”, İ.T.Ü. Maden Mühendisliği Bölümü, 1995.
-Bozkurt, M. “Tüneller, Ders Notları”, 2. Baskı, İTÜ İnşaat Fakültesi Ders Notları, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, 1987
-Bilgin, N. “İnşaat ve Maden Mühendisleri için Uygulamalı Kazı Mekaniği”, Birsen Yayınevi, 1989.
Bickel, J., Kuesel, T. R., King, E. H:, “Tunnel Engineering Handbook”, Second Edition, Chapman
JSCE, Japanese Standard forMountain Tunneling, The Fifth Edition, Japan Society of Civil Engineers, Tokyo, 1996.
-Ulusay, R., Gökçeoğlu, C., Binal, A., “Kaya Mekaniği Laboratuar Deneyleri”, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları, No: 58, Birinci Baskı, Ankara, 2001.
Arıoğlu, Ergin, Yılmaz, A. O., “Çözümlü Problemlerle Tünel/Galerilerin Sismik Analizi”, TMMOB Maden Mühendisleri Odası, İstanbul, 2006.
“Karayolları Teknik Şartnamesi”, T. C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, Yayın No: 267, Ankara, 2006

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0