TR EN

DESIGN OF RETAINING STRUCTURES DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN419 DESIGN OF RETAINING STRUCTURES 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. SULEIMAN ALI SULEIMAN MOHAMED KHATRUSH
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, toprak basınçlarının temel ilkelerini ve teorilerini tanıtma, çeşitli rijit ve esnek istinat duvarları ve destek sistemlerinin tasarım yöntemlerini inceleme amaçlanmaktadır.
İçerik: Yatay toprak basıncı teorileri (Rankine/Coulomb), rijit istinat yapılarının tasarım kriterleri, istinat yapılarının stabilite kontrolleri, esnek palplanş duvarları, çapraz kesme ve destek sistemleri, ankrajlı destek sistemlerinin tasarımı ve istinat yapılarının betonarme tasarımı konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnşaat mühendisliğinde kullanılan istinat yapılarının türlerini tanımlayabilme
Çeşitli istinat yapıları problemlerini analiz edebilme ve çözmek için yerleşik jeoteknik yöntemleri öğrenebilme
Standart jeoteknik yöntemleri uygulayabilme ve çeşitli istinat yapı sistemlerinin tasarımı için mühendislik yargısını kullanabilme
Uygun ve pratik sistemi seçebilme ve yeterli inşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılabilecek problemlere çözümleyebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Yanal Toprak basıncı teorisi (Rankine/Coulomb) Anlatım
2 Literatür Araştırması Yanal Toprak basıncı teorisi (Rankine/Coulomb) Anlatım
3 Literatür Araştırması Betonarme istinat yapılarının tasarım kriterleri ve örnek bir betonarme konsol istinat duvarı tasarımı Anlatım
4 Literatür Araştırması Betonarme istinat yapılarının tasarım kriterleri ve örnek bir betonarme konsol istinat duvarı tasarımı Anlatım
5 Literatür Araştırması İstinat yapılarının betonarme tasarımı Anlatım
6 Literatür Araştırması İstinat yapılarının betonarme tasarımı Anlatım
7 Literatür Araştırması İstinat yapılarında genel stabilite tahkikleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması İstinat yapılarında genel stabilite tahkikleri Anlatım
10 Literatür Araştırması Destekleme yapıları Anlatım
11 Literatür Araştırması Destekleme yapıları Anlatım
12 Literatür Araştırması Destekleme yapılarına gelen yükler Anlatım
13 Literatür Araştırması Ankraj destekli derin kazı projelendirilmesi Anlatım
14 Literatür Araştırması Ankraj destekli derin kazı projelendirilmesi Anlatım
15 Literatür Araştırması Ankrajlı duvarların (Fore kazık veya betonarme perde duvar) betonarme tasarımı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yıldırım, S. (2004), Zemin İncelemesi ve Temel Tasarımı, Birsen Yayınevi
Kumbasar, V. ve Kip, F. (1992), Zemin Mekaniği Problemleri, Çağlayan Kitabevi.
Celep , Z., Kumbasar, N. “Betonarme Yapılar”1999

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0