Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN419 |
DESIGN OF RETAINING STRUCTURES |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. SULEIMAN ALI SULEIMAN MOHAMED KHATRUSH |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste, toprak basınçlarının temel ilkelerini ve teorilerini tanıtma, çeşitli rijit ve esnek istinat duvarları ve destek sistemlerinin tasarım yöntemlerini inceleme amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Yatay toprak basıncı teorileri (Rankine/Coulomb), rijit istinat yapılarının tasarım kriterleri, istinat yapılarının stabilite kontrolleri, esnek palplanş duvarları, çapraz kesme ve destek sistemleri, ankrajlı destek sistemlerinin tasarımı ve istinat yapılarının betonarme tasarımı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İnşaat mühendisliğinde kullanılan istinat yapılarının türlerini tanımlayabilme |
Çeşitli istinat yapıları problemlerini analiz edebilme ve çözmek için yerleşik jeoteknik yöntemleri öğrenebilme |
Standart jeoteknik yöntemleri uygulayabilme ve çeşitli istinat yapı sistemlerinin tasarımı için mühendislik yargısını kullanabilme |
Uygun ve pratik sistemi seçebilme ve yeterli inşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılabilecek problemlere çözümleyebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Yanal Toprak basıncı teorisi (Rankine/Coulomb) |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Yanal Toprak basıncı teorisi (Rankine/Coulomb) |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Betonarme istinat yapılarının tasarım kriterleri ve örnek bir betonarme konsol istinat duvarı tasarımı |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Betonarme istinat yapılarının tasarım kriterleri ve örnek bir betonarme konsol istinat duvarı tasarımı |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
İstinat yapılarının betonarme tasarımı |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
İstinat yapılarının betonarme tasarımı |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
İstinat yapılarında genel stabilite tahkikleri |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
İstinat yapılarında genel stabilite tahkikleri |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Destekleme yapıları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Destekleme yapıları |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Destekleme yapılarına gelen yükler |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Ankraj destekli derin kazı projelendirilmesi |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Ankraj destekli derin kazı projelendirilmesi |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Ankrajlı duvarların (Fore kazık veya betonarme perde duvar) betonarme tasarımı |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Yıldırım, S. (2004), Zemin İncelemesi ve Temel Tasarımı, Birsen Yayınevi |
Kumbasar, V. ve Kip, F. (1992), Zemin Mekaniği Problemleri, Çağlayan Kitabevi. |
Celep , Z., Kumbasar, N. “Betonarme Yapılar”1999 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|