TR EN

HIGHWAY DESIGN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN431 HIGHWAY DESIGN 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Karayolu geçki araştırmasının aşamalarının tanımlanması ve geçkinin tüm yönleriyle projelendirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Proje paftalarının dağıtımı, proje trafiğinin hesaplanması, proje standartlarının seçimi, karelajlı paftanın hazırlanması, sıfır çizgisi çalışması, geçki araştırması, geçici plan ve boykesit, düşey kurba hesapları, üstyapı hesabı ve tip enkesitin çizimi, ekonomik karşılaştırmaya giriş, yaklaşık kübaj tablosunun hazırlanması, ekonomik karşılaştırma ve uygun geçki seçimi, kesin eksen hesabı, klotoid ve dever detaylarının çizimi, kesin plan ve kesin boykesitin hazırlanması, dever diyagramlarının boykesite işlenmesi, enkesitlerin çizimi ve alan hesapları, kübaj tablosunun hazırlanması, projenin raporlanması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Karayolu güzergâh tasarımı ve seçimi hakkında mühendislik becerisi
Karayolu alt yapı ve üstyapı elemanlarının tasarımı hakkında mühendislik becerisi
Karayolu geçkisinin maliyet hesapları ve ekonomik analizi hakkında mühendislik becerisi
Karayolu tasarımı çerçevesindeki teknik resimleri çizerek, sonuçları bir rapor bütünlüğünde sunma becerisi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Karayolu tasarım aşamaları ve dikkat edilecek hususlar Anlatım
2 Literatür Araştırması Yol geometrik standartlarının seçimi, uygun sıfır poligonu araştırması Anlatım
3 Literatür Araştırması Eksen ve koordinat hesapları, Anlatım
4 Literatür Araştırması Yatay kurbların yerleştirilmesi Anlatım
5 Literatür Araştırması Güzergah planı hazırlanması, Anlatım
6 Literatür Araştırması Geçiş eğrisi uygulaması, dever uygulaması, Anlatım
7 Literatür Araştırması Boykesit tablosunun hazırlanması, Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Boykesitte açık ve kapalı düşey kurbların tasarımı, Anlatım
10 Literatür Araştırması Enkesitlerin çıkarılması, Anlatım
11 Literatür Araştırması Enkesitlerin çıkarılması, Anlatım
12 Literatür Araştırması İstinat ve İksa duvarı yerleştirilmesi, Anlatım
13 Literatür Araştırması Enkesit alanlarının hesabı Anlatım
14 Literatür Araştırması Hacim hesabı, Brückner diyagramı çizimi, Anlatım
15 Literatür Araştırması Taşın cinsleri ve moment hesapları, ortalama taşın uzaklıklarının belirlenmesi. Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sütas İ, ve Öztas G., 1986, ‘Karayolu İnşaatında Uygulama ve Projelendirme’
Yollar Türk Milli Komitesi, 2002, ‘Karayolu Projesi Temel Bilgileri’
Umar F. Ve Yayla N., 1997, ‘Yol İnşaatı’
Evren G. 1994, ‘Toprak İşleri’,
Evren G. 1994, ‘Toprak İşleri’, 5. Erel A. ve Dönmez V., 1985, ‘Toprak İşleri’

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 35 35
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0