Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN431 |
HIGHWAY DESIGN |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Karayolu geçki araştırmasının aşamalarının tanımlanması ve geçkinin tüm yönleriyle projelendirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Proje paftalarının dağıtımı, proje trafiğinin hesaplanması, proje standartlarının seçimi, karelajlı paftanın hazırlanması, sıfır çizgisi çalışması, geçki araştırması, geçici plan ve boykesit, düşey kurba hesapları, üstyapı hesabı ve tip enkesitin çizimi, ekonomik karşılaştırmaya giriş, yaklaşık kübaj tablosunun hazırlanması, ekonomik karşılaştırma ve uygun geçki seçimi, kesin eksen hesabı, klotoid ve dever detaylarının çizimi, kesin plan ve kesin boykesitin hazırlanması, dever diyagramlarının boykesite işlenmesi, enkesitlerin çizimi ve alan hesapları, kübaj tablosunun hazırlanması, projenin raporlanması konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Karayolu güzergâh tasarımı ve seçimi hakkında mühendislik becerisi |
Karayolu alt yapı ve üstyapı elemanlarının tasarımı hakkında mühendislik becerisi |
Karayolu geçkisinin maliyet hesapları ve ekonomik analizi hakkında mühendislik becerisi |
Karayolu tasarımı çerçevesindeki teknik resimleri çizerek, sonuçları bir rapor bütünlüğünde sunma becerisi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Karayolu tasarım aşamaları ve dikkat edilecek hususlar |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Yol geometrik standartlarının seçimi, uygun sıfır poligonu araştırması |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Eksen ve koordinat hesapları, |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Yatay kurbların yerleştirilmesi |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Güzergah planı hazırlanması, |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Geçiş eğrisi uygulaması, dever uygulaması, |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Boykesit tablosunun hazırlanması, |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Boykesitte açık ve kapalı düşey kurbların tasarımı, |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Enkesitlerin çıkarılması, |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Enkesitlerin çıkarılması, |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
İstinat ve İksa duvarı yerleştirilmesi, |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Enkesit alanlarının hesabı |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Hacim hesabı, Brückner diyagramı çizimi, |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Taşın cinsleri ve moment hesapları, ortalama taşın uzaklıklarının belirlenmesi. |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sütas İ, ve Öztas G., 1986, ‘Karayolu İnşaatında Uygulama ve Projelendirme’ |
Yollar Türk Milli Komitesi, 2002, ‘Karayolu Projesi Temel Bilgileri’ |
Umar F. Ve Yayla N., 1997, ‘Yol İnşaatı’ |
Evren G. 1994, ‘Toprak İşleri’, |
Evren G. 1994, ‘Toprak İşleri’,
5. Erel A. ve Dönmez V., 1985, ‘Toprak İşleri’ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
20 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|