TR EN

FRENCH I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FRE101E FRENCH I 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Fransızca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fransızca Dilbilgisi temel kurallarını orta seviyede kavrama ve bu kuralları verilen metin içerisinde kullanma. Metin içerisinde parça-bütün ilişkilerini görebilme, dilbilgisi kurallarını kullanarak kurallı doğru cümleler yapabilmektir.
İçerik: Hayat tecrübesi, Çeşitli kişisel objeler, Kişilerin eşkalini belirleme, Fransızların yaşadığı çevre.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklar.
Temel görgü kurallarını ve selamlaşma ifadelerini aktarır.
Konuşma dilinde kişisel objeleri karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Hayat tecrübesi: Görgü kuralları, Selamlaşma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 Kitap okuma Hayat tecrübesi: Görgü kuralları, Selamlaşma, Tanışma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Kitap okuma Hayat tecrübesi: Görgü kuralları, Selamlaşma, Tanışma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Makale okuma Kişisel objeler: Objelerin yerini belirtmek Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Makale okuma Kişilerin eşkalini belirleme: Uzun boy, kısa boy ve ten rengi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Makale okuma Kişilerin eşkalini belirleme: Renkler-Les couleurs, Giysiler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Ders notları Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Makale okuma Kişisel Objeler: İnternetten alışveriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Makale okuma Kişisel Objeler: Ünlü tablolarda resmedilen kişilerin yerini belirleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Kitap okuma Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, Fransızların oturduğu apartmanlar, Kiralık veya satılık ev Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Kitap okuma Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, Fransızların oturduğu apartmanlar, Kiralık veya satılık ev Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Kitap okuma Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, yurtiçi veya yurtdışı seyahatler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Kitap okuma Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, yurtiçi veya yurtdışı seyahatler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Ders notları Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İlkgelen, Z. Z. (1983). Fransızca dilbilgisi. İstanbul: Gözen Yayınları.
Karaahmetoğlu, A. (2016). Fransızca standart sözlük : Fransızca - Türkçe, Türkçe - Fransızca. İstanbul: Fono Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0