Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BUS101 |
INTRODUCTION TO BUSINESS |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İşletme biliminin temel prensiplerinin ana hatlarıyla öğrencilere benimsetilmesi, okul sonrasında, iş dünyasında ki ekonomik ve teknolojik değişme ve gelişmelere uyum sağlamaları amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Genel olarak işletmenin tanımı, kuruluş amaçları, küçük ve büyük ölçekli işletmelerin kuruluş aşamaları ve kuruluş yeri seçiminin önemi hakkında bilgi verilir. İşletmelerin ölçeklerine göre sınıflandırılmaları ve ekonomideki yeri hakkında bilgiler verilir. İşletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme yeteneğini verir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İşletmeyi, iş türlerini ve işin olumlu ve olumsuz yönlerini tanımlabilir. (Blooms'5 - Understanding) |
Dış çevrenin işletme üzerindeki etkisini tartışabilir. (Blooms'5 - Understanding) |
İşletmedeki temel fonksiyonları açıklayabilir. (Blooms'5 - Understanding) |
İş hayatındaki etik ve etik olmayan davranışları yorumlayabilir. (Blooms'4 - Analyzing) |
Farklı iş yapılarını açıklayabilir. (Blooms'5 - Understanding) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmeciliğin Gelişimi ve Temel Kavramlar |
Anlatım-Örnekler |
2 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerin Amaçları ve Sorumlulukları |
Anlatım-Örnekler |
3 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde Kuruluş Kararı ve Kuruluş Yeri Seçimi |
Anlatım-Örnekler |
4 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde Hukuksal Yapısı |
Anlatım-Örnekler |
5 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde Bütünleşme ve İş Birlikleri |
Anlatım-Örnekler |
6 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde Yönetime İlişkin Temel Bilgiler |
Anlatım-Örnekler |
7 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerin Temel İşlevi: Yönetim |
Anlatım-Örnekler |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelere Değer Yaratmak : Pazarlama |
Anlatım-Örnekler |
10 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde Verimlilik: Üretim İşlevi |
Anlatım-Örnekler |
11 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde Bilgi ve Ölçme Sistemi : Muhasebe |
Anlatım-Örnekler |
12 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerin faaliyetine kaynak bulma: Finans Yönetimi |
Anlatım-Örnekler |
13 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerin en değerli kaynağı: İnsan Kaynakları |
Anlatım-Örnekler |
14 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
İşletmelerde İş Gücünün Eğitimi |
Anlatım-Örnekler |
15 |
Kaynakların ilgili bölümleri |
Genel Tekrar |
Anlatım-Örnekler |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Can, E. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayınları |
Arslan, L. (2016). Temel İşletmeciliğe Giriş. Beta Yayınları |
Çelik, A., Şimşek, M. Ş. (2022). İşletme Bilimine Giriş. Eğitim Yayınevi |
Bakan, İ. (2019). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
12 |
12 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
12 |
12 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|