Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ARC317 | DISASTER AND SETTLEMENTS | 5 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Afet bilincini geliştirmek, Afet riski oluşturan tehlikeleri tanımak, bina ölçeğinden kentsel ölçeğe kadar afet riskini oluşturan bileşenleri tanımak, zarar azaltma çalışmaları |
İçerik: | Tehlike, afet, risk bilgisi, afetler ve güvenli yerleşim, risk analiz yöntem ve uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Afet bilinci kazanır. |
Çevresindeki tehlikeleri, risk ve kaynaklarını tespit eder. |
Afet ve çevre-kent ilişkisini kurar. |
Afet risk azaltma uygulamaları çalışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Dersin tanıtımı: amaç, içerik, işleyiş | - |
2 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afet genel tanımlar, Tehlike, Etkilenebilirlik, Risk | - |
3 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afet Etkileri: Fiziksel, Sosyal, Ekonomik, Çevresel | - |
4 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afetler: Dünya ve Türkiye | - |
5 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afetler: Dünya ve Türkiye | - |
6 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afet Yönetimi | - |
7 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afetler ve Hazırlık | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afet Risk Azaltma Çalışmaları | - |
10 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afetler ve Mimarlık | - |
11 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Afetler ve Mimarlık | - |
12 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Yönetmelikler | - |
13 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Öğrenci sunumları | - |
14 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Öğrenci sunumları | - |
15 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması | Öğrenci sunumları | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Disaster Risk and Vulnerability: Mitigation Through Mobilizing Communities and Partnerships, C. Emdad Haque, David Etkin (eds.), McGill-Queen's University Press, Montreal, 2012 |
Introduction to International Disaster Management, Damon Coppola, Butterworth-Heinemann, Boston, 2011 |
Earthquake Resistant Design and Risk Reduction, David J. Dowrick, John Wiley and Sons Ltd., 2009 |
World Institute for Disaster Risk, Management, Inc., 2004: Seismic Microzonation for Municipalities Manual, 2004 |
Zarar Azaltma Yöntemler, Sözen, S., Piroğlu, F., Okay, N., Ünal, Y., Söylemez, T., İTÜ Afet Yönetim Merkezi, İTÜ Press Yayınları, İstanbul, 2001 |
Doğal afetler : Güvenlik için Tasarlama / edited by Emine M. Komut., UIA, Mimarlar Odası, Ankara, 2002 |
Kentsel yerleşmeler ve doğal afetler / der. Emine M. Komut, Mimarlar Odası, Ankara, 2000 |
Kapsamlı Afet Yönetimi, Betül Şengezer, Hatice Kansu, YTÜ Yayınları, İstanbul, 2001 |
Earthquakes: An Architect’s Guide to Nonstructural Seismic Hazards, Henry Lagorio, Wiley, New York, 1990 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
1 | |||||
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
|
2 | |||||
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
4 | |||||
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 | |||||
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |