Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
KIM452 |
ANALİTİK KİMYA |
7 |
5 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERCAN AYKUT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Analitik kimyanın temel kavramlarının ve hesaplamalarının öğretilmesi, analitik kimyada kullanılan temel tepkimelerden asidik ve bazik tepkimelerin, çöktürme tepkimelerinin, yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinin prensiplerinin verilmesiyle, analitik kimyada kullanılan kimyasal maddelerin, cihazların, laboratuvar kurallarının ve sağlık güvenlik konularının tanıtılması ve temel analizlerden, gravimetrik analizlerin, volumetrik analizlerin; ve elektrokimyanın prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. İlgili konular ilgili mühendislik program ile olan ilişkisi vurgulanarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- Mühendislik, Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar, Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel, Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti, Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge, Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük, Asit Baz Reaksiyonları, Yükseltgenme İndirgenme Reaksiyonları, Gazlar, Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik, Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar, Gravimetri & Volumetri (Titrasyon), Elektrokimya |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler:
1) Kimya ve analitik kimya temel kural ve teorilerini anlama ve kullanma becerisi kazanır |
2) Analitik kimya ile ilgili deneyleri anlayıp ve sonuçlari analiz edip yorumlama becerisi kazanır |
3) Çok disiplinli çalışma konusunu kavrar ve uygular (kimya- endüstri/inşaat/bilgisayar/elektrik elektronik/mektaronik müh.) |
4) Analitik düşünme ve hesaplama yeteneğine sahip olur ve mühendislik problemleri çözerken bunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- Mühendislik |
- |
2 |
- |
Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar |
- |
3 |
- |
Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel |
- |
4 |
- |
Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti |
- |
5 |
- |
Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri |
- |
6 |
- |
Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge |
- |
7 |
- |
Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Asit Baz Reaksiyonları |
- |
10 |
- |
Yükseltgenme ve İndirgenme Tepkimeleri |
- |
11 |
- |
Gazlar |
- |
12 |
- |
Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik |
- |
13 |
- |
Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar |
- |
14 |
- |
Analizde Klasik Metodlar: Gravimetri & Volumetri (Titrasyon) |
- |
15 |
- |
Elektrokimya |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Skoog, D. A., West, D., Holler, J. F, Analitik Kimya Temelleri 7. baskı., Bilim Yayıncılık, Ankara (Saunders College Publishing, New York), 1999 (IGU Kütüphanesinde bulunmaktadır) |
Nakiboğlu, C., Analitik Kimya, Anı Yayıncılık, 2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
2 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
15 |
1 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
10 |
2 |
20 |
TOPLAM |
57 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|