Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
KIM452 |
ANALİTİK KİMYA |
5 |
5 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Analitik kimyanın temel kavramlarının ve hesaplamalarının öğretilmesi, analitik kimyada kullanılan temel tepkimelerden asidik ve bazik tepkimelerin, çöktürme tepkimelerinin, yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinin prensiplerinin verilmesiyle, analitik kimyada kullanılan kimyasal maddelerin, cihazların, laboratuvar kurallarının ve sağlık güvenlik konularının tanıtılması ve temel analizlerden, gravimetrik analizlerin, volumetrik analizlerin; ve elektrokimyanın prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. İlgili konular ilgili mühendislik program ile olan ilişkisi vurgulanarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- Mühendislik, Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar, Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel, Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti, Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge, Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük, Asit Baz Reaksiyonları, Yükseltgenme İndirgenme Reaksiyonları, Gazlar, Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik, Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar, Gravimetri & Volumetri (Titrasyon), Elektrokimya |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler:
1) Kimya ve analitik kimya temel kural ve teorilerini anlama ve kullanma becerisi kazanır |
2) Analitik kimya ile ilgili deneyleri anlayıp ve sonuçlari analiz edip yorumlama becerisi kazanır |
3) Çok disiplinli çalışma konusunu kavrar ve uygular (kimya- endüstri/inşaat/bilgisayar/elektrik elektronik/mektaronik müh.) |
4) Analitik düşünme ve hesaplama yeteneğine sahip olur ve mühendislik problemleri çözerken bunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- Mühendislik |
- |
2 |
- |
Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar |
- |
3 |
- |
Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel |
- |
4 |
- |
Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti |
- |
5 |
- |
Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri |
- |
6 |
- |
Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge |
- |
7 |
- |
Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Asit Baz Reaksiyonları |
- |
10 |
- |
Yükseltgenme ve İndirgenme Tepkimeleri |
- |
11 |
- |
Gazlar |
- |
12 |
- |
Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik |
- |
13 |
- |
Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar |
- |
14 |
- |
Analizde Klasik Metodlar: Gravimetri & Volumetri (Titrasyon) |
- |
15 |
- |
Elektrokimya |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Skoog, D. A., West, D., Holler, J. F, Analitik Kimya Temelleri 7. baskı., Bilim Yayıncılık, Ankara (Saunders College Publishing, New York), 1999 (IGU Kütüphanesinde bulunmaktadır) |
Nakiboğlu, C., Analitik Kimya, Anı Yayıncılık, 2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
2 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
15 |
1 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
10 |
2 |
20 |
TOPLAM |
57 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|