Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MEK401 |
MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI |
7 |
2 |
1 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi CANSU NOBERİ-Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT-Dr.Öğr.Üyesi HAYDAR İZZETTİN KEPEKÇİ-Dr.Öğr.Üyesi KENAN ŞENTÜRK-Dr.Öğr.Üyesi SAFAR POURABBAS |
Ders Ön Koşulu |
MEK111 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM
MEK401 - MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mekatronik sistemler ile ilgili temel ilke ve kavramların öğretilmesi, bir projenin tasarımının, projelendirilmesinin, imalatının ve raporlanmasının öğrenciye öğretilmesi. Öğrenciye, ekip çalışması ruhunu kazandırmak. |
İçerik: |
Mekatronik sistemlerin tasarımı. Tasarımda temel prensipler ve kavramlar. Tasarımda teorik ve uygulamalı bilgilerin kullanılması. Bir projede ekip oluşturulması. Mekatronik sistemin tasarım, imalatı ve raporlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dersi alan öğrenciler;
I. Mekatronik sistemleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
II. Mekatronik sistemler ile ilgili projeler yapar.
III. Proje sistemlerini analiz eder.
IV. Mekatronik sistemlerle ilgili tasarım yapar.
V. Gerçekleştirdiği projeler ile ilgili rapor hazırlar ve sunar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı anlatım |
Mekatronik tasarım ilkeleri, |
Yüz yüze anlatım |
2 |
Yazılı anlatım |
Mekatroniktasarım proje konusu seçme, proje grupları oluşturma ve bildirme |
Yüz yüze anlatım |
3 |
Grup çalışması |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları |
Çalışma gruplarının oluşturulması |
4 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
5 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
6 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
7 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
10 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
11 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
12 |
Sunum |
Tasarım etkinliği ve grup toplantıları (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
13 |
Sunum |
Gelişme raporu değerlendirme (Öğrenci sunumları) |
Öğrenci ekipleri sunumu |
14 |
Sunum |
Tasarım sonlandırılması, rapor hazırlama |
Öğrenci ekipleri sunumu |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Shetty, D., Kolk, R.A., Mechatronics System Design, 2011.
1.A. Smaili and F. Mrad, Applied Mechatronics, 2005.
2. Sedra, A. and Smith, K., Microelectronic circuits, Oxford University Press,
7th edition, 2014
3. R. Pallàs-Areny and J. Webster, Sensors and Signal Conditioning, Wiley, 2nd ed. 2001.
4. E. O. Doebelin, Measurement Systems Application and Design, Fifth Ed., McGrawHill, 2003.
5. John G. Webster, The Measurement, Instrumentation, and Sensors Handbook
(Editor), CRC Press, 1998. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
1 |
6 |
6 |
Seminer |
1 |
8 |
8 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
47 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|