TR EN

ARAPÇA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARA102 ARAPÇA II 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu ARA101 - ARAPÇA I

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Arapça metin çözümlemeleri yapmak. Sıklıkla kullanılan kalıpları öğretmek. Rutinlerle ilgili konuşmak.
İçerik: Öğrenciyi CEFR A2 seviyesine getirmek üzerine planlanmıştır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kendisi ve çevresi ile ilgili kelime ve terimleri algılayabilecek.
Kısa ve basit metinleri anlayabilecek; farklı tür metinleri okuyup genel anlamını tahmin edebilecek.
Belirli konular ve aktiviteler ile ilgili basit cümlelerle konuşabilecek ve gerektiğinde bilgi aktarabilecek.
Belirli konularda kısa, basit kompozisyonlar yazabilecek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanımı, Arapça I dersinin genel tekrarı -
2 - Yol tarifi, sıfat ve isim arasındaki uyum -
3 - Turistik yer ziyareti, yönergeleri anlamak -
4 - Arapça metin okuma alıştırması -
5 - Geçmiş zaman yapısı -
6 - Geçmiş zaman ile ilgili alıştırmalar -
7 - Genel aktiviteler ve rutinlerle ilgili geçmiş zamanı kullanarak yazma ve konuşma alıştırmaları -
8 - ARA SINAV -
9 - Mu `tell Fiiller -
10 - Malum ve mechul fiiller -
11 - Arapça diyalog çalışması -
12 - Şimdiki zaman yapısı -
13 - Şimdiki zaman ile ilgili alıştırmalar -
14 - Arapça dinleme aktiviteleri -
15 - Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

- Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1 & 2, Istanbul, 1998 / Worksheets - Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 5 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 5 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0