TR EN

UÇUŞ DENEYİMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK459 UÇUŞ DENEYİMLERİ 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere Görerek Uçuş Kurallarına dayanan teorik ve uygulamalı uçuş deneyimi kazandırmak
İçerik: Uçuş kuralları, hava trafik kuralları, genel uçak bilgileri. Uçuş performansı ve planlaması. Uçuş fizyolojisi. İletişim yöntemleri. Meteoroloji, navigasyon. Uçuş tecrübeleri, kumanda yüzeylerinin etkileri, tırmanma, alçalma, tutunma kaybı, kalkış, iniş

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi ve deneyim sahibi olacaktır 1. Uçak nasıl uçar?. (b1, g1,i1,j1,k2) 2. Havacılık kanunu (f2,g1,h2,i1,j1) 3. Pilot kabinindeki alet ve sistemler. (h2,j1,k2) 4. Kontrol yüzeylerinin etkileri. (e1,h2,j1,k2) 5. Uçuş öncesi hazırlık. (e2,h1,j1,k1) 6. Kalkış ve iniş (e2, h3, j1, k2) 7. Temel uçuş manevraları. (e2,h3,j1,k2) 8. Uçuş harita ve çizelgeleri. (g1,k2) 9. Radyo ile haberleşme ve uçuş meteorolojisi. (g1,i2,j2,k2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Havacılığın kısa tarihi -
2 - Uçağın ve nasıl uçtuğunun anlaşılması -
3 - Havacılık kanunu -
4 - Pilot kabinindeki alet ve sistemler -
5 - Uçuş öncesi hazırlık -
6 - Motor çalıştırma, taksi, uçuş öncesi kontrol -
7 - Kontrol yüzeylerinin etkisi -
8 - ARA SINAV -
9 - Temel manevralar -
10 - Tutunma kaybı ve düşük hızda uçuş -
11 - Kalkış ve inişler. Özel kalkış ve iniş prosedürleri -
12 - Acil durum uçuşu -
13 - Harita ve çizelgelerin okunması -
14 - Navigasyon teorisi ve planlaması -
15 - Radyo ile haberleşme, meteoroloji -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

The Air Pilot’s Manual, Trevor Thom, Airlife Publishing Ltd. 1997.
The student Pilot’s Flight Manual, William K. Kershner, IOWA State University Press, 1998.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
0
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
0
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
0
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
0
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 2 4 8
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0