Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UCK350 | SONLU ELEMANLAR YÖNTEMLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1. 1 ve 2 boyutlu yapılar için sonlu eleman matrislerinin hesaplanmasını öğretmek, 2. Eleman matrislerinin birleştirilerek global matris oluşturulmasını ve sınır şartlarının uygulanmasını öğretmek, 3. Düğüm noktasındaki yer değiştirme değerlerini ve mesnet tepkilerini bulmak amacıyla sonuç denklem sisteminin çözümünü öğretmektir. |
İçerik: | Sonlu elemanlar analizine giriş, çubuk, kiriş , kafes ve çerçeve sistemlerinin analizi, 2 boyutlu izoparametrik elemanların analizi, özdeğer analizi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sonlu elemanlar yönteminin (SEY) temel mantığını kavrar 1B ve 2B problemleri sonlu elemanlar yöntemini kullanarak çözebilir Gerçekte karşılaşılan problemleri sonlu elemanlar yöntemini kullanarak çözebilir Sonlu elemanlar yöntemi sonuçlarını okuyup yorumlayabilir Ticari bir sonlu elemanlar yazılımı kullanarak temel analizler yapabilme becerisi kazanır Yapısal modelleme, problem çözme ve rapor hazırlama becerilerini güçlendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Matris çözüm yöntemlerinin genel tekrarı | Ders Notları ve Ders Kitabı |
2 | - | Sonlu Elemanlar Yöntemi'ne Giriş, Ayrık Sistemler | Ders Notları ve Ders Kitabı |
3 | - | 1 Boyutlu Elemanlar, Çubuklar | Ders Notları ve Ders Kitabı |
4 | - | 1 Boyutlu Elemanlar, Çubuklar | Ders Notları ve Ders Kitabı |
5 | - | Kiriş ve Çerçeveler | Ders Notları ve Ders Kitabı |
6 | - | Kiriş ve Çerçeveler | Ders Notları ve Ders Kitabı |
7 | - | Genel Tekrar, Ticari bir Sonlu Elemanlar Yazılımında Basit 1B Analiz | Ders Notları ve Ders Kitabı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | 2B Düzlem Gerilme Problemleri, Sabit Gerinim Üçgen Elemanı | Ders Notları ve Ders Kitabı |
10 | - | 2B Düzlem Gerilme Problemleri, Sabit Gerinim Üçgen Elemanı | Ders Notları ve Ders Kitabı |
11 | - | 2B Düzlem Gerilme Problemleri, Lineer Dörtgen Eleman | Ders Notları ve Ders Kitabı |
12 | - | 2B Düzlem Gerilme Problemleri, Lineer Dörtgen Eleman | Ders Notları ve Ders Kitabı |
13 | - | Genel Tekrar, Ticari bir Sonlu Elemanlar Yazılımında Basit 2B Analiz | Ders Notları ve Ders Kitabı |
14 | - | Dinamik Analizler | Ders Notları ve Ders Kitabı |
15 | - | Dinamik Analizler | Ders Notları ve Ders Kitabı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
S. Moaveni (2008): Finite Element Analysis: Theory and Applications with ANSYS, 3rd Edition, ISBN: 0-13-189080-8 Mecitoglu Z., “Finite Element Analysis in Structures Lecture Notes”, ITU. |
Fish, J. and Belytschko, T. (2007): A First Course in Finite Elements, John Wiley & Sons |
Reddy, J. N. (2006): An Introduction to the Finite Element Method, 3rd edition, McGraw Hill |
Hughes, T. J. R. (2000): The Finite Element Method: Linear Static and Dynamic Finite Element Analysis, Dover |
Bathe, K. J. (1996): Finite Element Procedures, Prentice Hall |
Zienkiewicz, O. C., Taylor, R. L. and Zhu, J. Z. (2005): The Finite Element Method: Its Basis and Fundamentals, 6th edition, Butterworth-Heinemann |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
1 | |||||
2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
3 | |||||
3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
4 | |||||
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
TOPLAM | 42 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |