TR EN

OPTİMAL KONTROLE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK447 OPTİMAL KONTROLE GİRİŞ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1.Öğrencileri optimization ve optimal control kavramlarını anlamak üzere eğitmek. 2.Öğrencileri kısıtlamalı ve kısıtlamasız optimizasyon problemlerini çözebilmek üzere eğitmek 3.Öğrencileri optimal kontrol problemlerinde davranış ölçütleri ve kısıtlamaların önemini anlamak üzere eğitmek 4. Öğrencileri bazı optimal kontrol problemlerini çözebilmek üzere eğitmek. 5 . Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
İçerik: Optimizasyon ve Optimal Kontrol Problemlerinin Tanıtılması, Temel Matematik Kavramlar, Kısıtlamasız Optimizasyon, Lagrange Çarpanları Yöntemi, Kuhn Tucker Koşulları, Davranış Ölçütleri, Optimal Kontrol Problemlerinde Parametre Optimizasyonu, Nümerik Optimizasyon Yöntemlerinin Optimal Kontrol Problemlerinde Kullanılması, Varyasyonlar Hesabı, Optimal Kontrol Problemlerinde Varyasyonlar Hesabı, Lineer Regulatör Problemi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Optimizasyon ve Optimal Kontrol Problemlerinin Tanıtılması ve Sınıflandırılması -
2 - Temel Matematik Tanımlar -
3 - Temel Matematik Tanımlar, Kısıtlamasız Optimizasyon -
4 - Kısıtlamasız Optimizasyon -
5 - Eşitlik Kısıtlamaları ile Optimizasyon, Lagrange Çarpanları Yöntemi -
6 - Eşitlik Kısıtlamaları ile Optimizasyon, Lagrange Çarpanları Yöntemi -
7 - Eşitsizlik Kısıtlamalar ile Optimizasyon , Kuhn Tucker Koşulları -
8 - ARA SINAV -
9 - Kontrol Sistemlerinde Davranış Ölçütleri, Optimal Kontrol Problemlerinde Parametre Optimizasyonu -
10 - Optimal Kontrol Problemlerinde Parametre Optimizasyonu -
11 - Nümerik Optimizasyon Yöntemlerinin Optimal Kontrolde Kullanılması, -
12 - Varyasyonlar Hesabı -
13 - Optimal Kontrolde Varyasyonlar Hesabının Kullanılması -
14 - Optimal Kontrolde Varyasyonlar Hesabının Kullanılması -
15 - Lineer Regülatör Problemi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

D.E. Kirk (2004), "Optimal Control Theory " Dover Publications, ISBN-10: 0486434842, ISBN-13: 978-0486434841
R. K. Sundaram (1996) "A First Course in Optimization Theory" , Cambridge University Press, ISBN-10: 0521497701, ISBN-13: 978-0521497701
M. Athans, P.L. Falb (2006), “Optimal Control: An Introduction to the Theory and Its Applications”, Dover Publications, ISBN-10: 0486453286, ISBN-13: 978-0486453286

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
2
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
2
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
4
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
4
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 37 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0