TR EN

MÜZE MİMARİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM345 MÜZE MİMARİSİ 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Müzeciliğin tarihi, mimarlık müze ilişkisini kurmak, farklı tipteki müzecilik anlayışını ele alarak, sürdürülebilir müze tasarım gerekliliklerini kavramayı amaçlar.
İçerik: Müzecilik tarihi ve gelişimi, müze sistemleri, müze mimarisi, müze koleksiyonu ve mimari kurgu, koleksiyon sergileme, koruma ve depolama, teknoloji ve müze ilişkileri, kendisi müze olan yapılar, tarihi yapılarda müze, afet ve müze, erişilebilir müze tasarımı, mimarlık müzeleri, müze kurumları, standartlar, yönetmelikler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müzeciliğin tarihini bilir.
Müze ana bileşenlerini tanır.
Farklı tipolojideki müze anlayışını kavrar.
Mimarlık müze ilişkisini kurar.
Sürdürülebilir müze tasarımını kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma, ders konularına ait hazırlık çalışması Dersin tanıtımı: amaç, içerik, işleyiş Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
2 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze, müzecilik, genel tanım ve kavramlar Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
3 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze gelişim tarihi Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
4 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müzelerde koleksiyon ve sergileme Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
5 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze ve mimari yaklaşım Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
6 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze ve mimari yaklaşım Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
7 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Erişilebilir Müze Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze yapılar, müze kentler Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
10 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze ve Teknoloji Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
11 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Müze ve Afetler Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
12 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Mimarlık Müzeleri Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
13 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Türkiye ve Dünya Müzeleri Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
14 - Öğrenci sunumları -
15 - Öğrenci sunumları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kent, Toplum, Müze, Deneyimler-Katkılar. 2001 (Ed. Burçak Madran). 2001: Tarih Vakfı Yurt Yayınları:İstanbul
Duncan, C. (1995). Civilizing Rituals: Inside Public Art Museums (Re Visions: Critical Studies in the History and Theory of Art). Routledge.
Mümkün Olmayan Müze. (2017). (Ed. Ali Artun). İletişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
1
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
2
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
1
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
1
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
0
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 24 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0