TR EN

ŞANTİYE YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM408 ŞANTİYE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHMET MUSTAFA ÖZKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin ders içeriğindeki bilgileri kullanımı ile; 1. Yapı sektöründeki yatırımların ekonomik açıdan planlanmasının gerçekleştirmesini, 2. Yapımda işgücü- donanım – malzeme ilişkisi kurabilmesini, 3. Planlama ve organizasyon modelleri oluşturabilmesini, 4. Şantiye kuruş aşamasındaki düzenlemeleri yapabilmesini 5. Şantiye yürütülüşündeki insan yönetimini gerçekleştirmesini 6. Şantiye bütçesi ve muhasebesi oluşturabilmesini sağlayabilmektedir.
İçerik: Öğrencilerin ders içeriğindeki bilgileri kullanımı ile; Bina Bilgisi I dersinde verilen temel öğretilerin devamı niteliğinde mimarlık tarihi boyunca ve ağırlıklı olarak 20. ve 21. yy mimarisinde mimari tasarıma temel oluşturacak Bina Bilgisi konularının bina tipolojileri, mekan planlama kriterleri, işlev analizleri, tasarım kriterleri ve tasarım felsefesi bağlamında ele alınarak, eğitim içinde daha sonraki yıllarda yapılacak projelere destek bilgi aktarmak amaçlanmaktadır. Temel eylemlerin farklı bina tiplerinde mekansal özellikler halinde 20. ve 21. yüzyıl mimarisine ait örnekler üzerinden irdelenmesi ve tasarım kriterlerinin benimsetilmesi hedef dahilindedir. Mimarlık kavramları ve bileşenleri, mimari planlama süreci ile kuramsal alt yapı oluşturarak bina tipolojileri konularının görsel malzemelerle örneklendirilerek kavranması. Mimari ürünlerin algılanması, yorumu ve tasarımı konularında aktarılan bilgilerle ilgili öğrencilerin yaratıcılık ve tasarım süreçlerine adım atmaları, mimari algı, ölçek ve mekân k

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Şantiyeyi ve şantiyenin temel özelliklerini tanımlar.
Yönetim bilimlerinin şantiye yönetimine entegrasyonunu sağlar.
Bireysel davranışlar sonucu şantiyede ortaya çıkabilecek sonuçları inceler.
Sorumluluk alma ve örgütlenme kavramlarını açıklar.
Teknik, mali ve idari disiplinler arası çalışmaları kullanır.
Yönetimin etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması Dersin tanıtımı: Amaç-İçerik-Yöntem Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
2 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Yönetim ve organizasyon kavramları, yönetimin tarihçesi Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
3 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama İnşaat sektörü Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
4 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projeleri Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
5 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projeleri: Sözleşme biçimleri Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
6 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projeleri: Şartname türleri Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
7 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projeleri: Örgütlenme modelleri(iş yaptırma biçimleri) Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projeleri: Örgütlenme modelleri(iş yaptırma biçimleri) Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
10 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projelerinde teknik, organizasyonel ve ekonomik fizibilite çalışmaları Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
11 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projelerinde teknik, organizasyonel ve ekonomik fizibilite çalışmaları Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
12 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projelerinde süre, maliyet ve kaynak planlaması ve denetimi Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
13 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projelerinde süre, maliyet ve kaynak planlaması ve denetimi Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
14 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projelerinde süre, maliyet ve kaynak planlaması ve denetimi Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
15 Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama Bina üretim (inşaat) projelerinde süre, maliyet ve kaynak planlaması ve denetimi Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
0
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
4
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
2
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
2
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
1
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 12 12
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0