TR EN

KENTSEL POLİTİKALAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM411 KENTSEL POLİTİKALAR 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kente ilişkin alınan kararlar ve bunların uygulanması kentsel politikayı oluşturur. Eğitim hizmeti, sağlık hizmeti, altyapı tesisleri vb. temel kamu hizmetlerine yönelik alınan kararlar gibi kentlere ilişkin ileriye dönük olarak kentsel planlama çalışmaları kapsamında alınan kararlar da kentsel politikaların konusunu oluşturmaktadır. Bu bağlamda dersin amacı kentsel politikalar kavramının kuramsal temelleri doğrultusunda kentsel planlamanın politik bağlamının ve aktörler arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve kentsel karar üretim sürecine ilişkin yaklaşımların tanıtılmasıdır.
İçerik: Kent'in ortaya çıkışı, farklı dönemlerde gelişimi; kentsel yaşam olgusu ve kenti oluşturan kullanım ve kullanım alanlarının ve etmenlerin mesleki terminolojisi; planlamanın kente yaklaşımı ve farklı kent parçaları ile kent bütününün planlama ilkeleri; kentsel çevreyi şekillendiren etmenler; kentsel kavramlar, veriler ve kentsel alanların iç yapılar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1. Kentleşme ilişkisi, 2. Kent ve yerel yönetim, 3. Kent kimliği, 4. Kent ve tarih

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İlk yerleşimler ve kentleşme tarihine giriş -
2 - Antik Yunan ve Ortaçağ Avrupası'nda kent ve kentleşme -
3 - Sanayi Devrimi sonrası kent ve kentleşme -
4 - Kente ilişkin temel kavramlar ve kır-kent ayrımının belirlenmesi -
5 - Kent ve kentleşme kuramları -
6 - Türkiye'de son yıllarda uygulanan kent ve kentleşme politikaları -
7 - Gecekondu -
8 - ARA SINAV -
9 - Gated communities -
10 - Kentsel dönüşüm -
11 - Cittaslow -
12 - Living labs -
13 - Circular cities -
14 - Kent Kimliği ve değişim süreçleri, örneklemler -
15 - Kent Kimliği ve değişim süreçleri, örneklemler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Abrams,C.(1966) Man's Struggle For Shelter in An Urbanizing Worİd, M.I.T Press, Camb.,Mass. Bademli, R., Kalkay,N., (1978), Eğitim Programı üzerine, ODTÜ, Mimeo. Bademli, R. , Akışık, S., (1979), Planlama Eğitim Programını Geliştirme Seminerleri, ODTÜ, Ankara. Balamir,M., Ersoy,M., Evyapan, A., (1976), ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölüm Politikası ve Eğitim Program Taslağı, ODTÜ, Mimeo. Ersoy, M., (1976), Şehir Planlama Eğitimiyle İlgili Görüşler Anketi Sonuçları, ODTÜ, Mimeo
Mimarlık Fakültesi öğrenci Derneği, (1979), Eğitim ve Şehir ve Bölge Planlama Bölümünün Eğitim Programı Hakkında Görüşler, ODTÜ, Mimeo. Tekeli, İ., (1970), ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama Eğitiminin On Yıla Yaklaşan Deneyinin Değerlendirilmesi üstüne, ODTÜ, Mimeo. Tekeli, İ., (1980), Planlama Eğitim Programını Geliştirme öneri 1 eri-1., ODTÜ, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
0
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
0
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
3
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
0
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
0
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
0
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
3
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0