Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MTH215 |
DIFFERENTIAL EQUATIONS |
3 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SAJEDEH NOROZPOUR SIGAROODI |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere diferansiyelin tanımını, diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini, çeşitli
diferansiyel çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir. |
İçerik: |
Diferansiyelin Tanımı, Diferansiyel Denklemlerin Genel Çözümleri,Çeşitli Diferansiyel
Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler;
I. Diferansiyel denklemleri tanır ve çözümlemeler yapar.
II. Diferansiyel bir denklemin çözüm aşamalarını ve çözümünü yapar.
III. Tam diferansiyel denklemi tanır ve genel çözümlemelerini yapar.
IV. İntegral çarpanı ile diferansiyel denklem çözümlerini yapar.
V. Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve çözümlemelerini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Tanışma,Dersin Konuları,İşleniş Yöntemleri Hakkında Bilgilendirme |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Türev ve Diferansiyelin Tanımı,Türev Yardımıyla Diferansiyelin Hesabı |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Diferansiyel Denklem Çözümlerinde Kullanılan İntegral Alma Yöntemleri. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Diferansiyel Denklemlerin Mertebe ve Dereceleri,Diferansiyel Denklemlerin
Sınıflandırılması |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Diferansiyel Bir Denklemin Çözüm Aşamaları ve Çözümü |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Değişkenlerine Ayrılabilen Diferansiyel Denklemler ve Çözümleri. |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Tam Diferansiyel Denklem Alma Koşulları ve Genel Çözümlemeleri. |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Lineer Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve Çözümlenmeleri |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Lineer Diferansiyel Denklemlerin Teknik Problemlerin Çözümünde Kullanılmaları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Homojen ve Homojen Hale Getirilebilen Diferansiyel Denklemler. |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Sabit Katsayılı Homojen Diferansiyel Denklemler ve Çözümleri. |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
İntegral Çarpanı ile Diferansiyel Denklem Çözümleri |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler ve Çözümlemeleri. |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Dersin Genel Değerlendirilmesi ve Tartışma. |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1) Diferansiyel Denklemler, Prof.Dr.Mustafa Bayram, Birsen Yayınevi, İstanbul,
2010
2) Diferensiyel Denklemlerin Temelleri, Prof.Dr.Ogün Doğru, NOBEL Akademik
Yayıncılık, Ankara, 2013
3) Fundamentals of Differential Equations, R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur
David Snider, Addison Wesley, New York, 1986 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
30 |
|
Ödev Değerlendirme |
1 |
10 |
|
Kısa Sınav |
1 |
10 |
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
TOPLAM |
4 |
100 |
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
130 |
|
Genel Toplam |
130 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|