Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEM213 | DEVRE ANALİZİ I | 5 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Elektriksel büyüklüklerin tanımı, basit elektriksel bileşenlerin tanımlanması, dc kaynaklar dahil devre analiz yöntemlerinin tanıtılması, L ve C pasif devre elemanlarının elektriksel özelliklerinin analizi, RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve adım yanıtları, analiz, kavram ve yöntemlerin tanıtılması. |
İçerik: | Gerilim, akım, güç ve enerji, pasif elektrik elemanları, gerilim ve akım kaynakları, Ohm kanunu, Kirchhoff akım ve gerilim kanunları, basit direnç devreleri, Delta - W eşdeğer devreleri, devre analiz teknikleri, devre analizinde topoloji, Endüktörler ve Kondansatörler , RL ve RC devrelerinin doğal yanıtı, RL ve RC devrelerinin adım yanıtı, RLC devresinin doğal yanıtı, RLC devresinin adım yanıtı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1) Temel devre elemanlarını tanır ve ilgili yasaları kullanarak analizini gerçekleştirebilir. 2) DC kaynaklı devrelerin analizinde kullanılan yöntemleri kullanır. 3) Temel devreleri tasarlar ve analizini gerçekleştirir. 4) Mühendislikteki analiz, kavram ve yöntemlerini açıklayabilir ve tasarımlar gerçekleştirebilir. 5) RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve basamak yanıtlarının analizi sonucunda tahmin edilen devrelerin davranışlarını tanımlayabilir. 6) Eşdeğer devreler bulmak için dönüşümler ve tasarımda basitleştirmeler gerçekleştirir. 7) Gerçekçi mühendislik problemleri için çözümler belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel devre elemanları ve ilgili yasalar(direnç,ohm kanunu vs.) | - |
2 | - | Kirchoff yasaları,bağımsız kaynakları içeren devrelerin analizi | - |
3 | - | Seri ve paralel bağlantılı dirençler, gerilim bölücü devreler, akım bölücü devreler, gerilim ve akım ölçümü | - |
4 | - | Wheatstone köprüsü, Delta-Y (pi-T) eşdeğer devreleri ile direnç ölçümü | - |
5 | - | Düğüm gerilimi yöntemi, Bağımsız kaynaklarla düğüm gerilimi yöntemi, özel durumlar | - |
6 | - | Örgü akımı yöntemi, örgü akımı yöntemi ve bağımsız kaynaklar, özel durumlar, düğüm gerilimi yöntemi ve örgü akımı analizi karşılaştırması | - |
7 | - | Kaynak dönüşümleri, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, maksimum güç aktarım,Süperpozisyon yöntemi, uygulamalar, örnekler | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | İşlemsel yükselteçler, işlemsel yükselteç terminalleri, terminal gerilimi ve akımları, ters çevirici işlemsel yükselteçler, toplama işlemsel yükselteçleri, ters çevirmeyen işlemsel yükselteç, İşlemsel yükselteçleri çıkarma | - |
10 | - | İndüktör, Kondansatör, Karşılıklı indüktör, Kondansatör ve indüktörün seri ve paralel kombinasyonlar | - |
11 | - | RL devresinin doğal yanıtı, RC devresinin doğal yanıtı, RL ve RC devrelerinin adım yanıtı, Doğal ve adım yanıtlarının çözümleri | - |
12 | - | Sıralı anahtarlama, Sınırsız yanıt | - |
13 | - | Paralel RLC devresinin doğal yanıtı, Paralel RLC devresinin doğal yanıtı çeşitleri ve şekilleri | - |
14 | - | Seri RLC devresinin doğal yanıtı, Seri RLC devresinin doğal tepki çeşitleri ve şekilleri | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nilsson, JW, Riedel, SA (2011). Elektrik Devreleri (Dokuzuncu Baskı). New Jersey: Pearson, Prentice Salon 1) Elektrik Devre Analizi -1, Şerafettin Özbey, Seçkin Yayıncılık, 2017. 2) Elektrik Devre Analizi -2, Şerafettin Özbey, Seçkin Yayıncılık, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
TOPLAM | 31 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |